КЗП: „Положителна е тенденцията в развитието на българския туризъм”
Секция: Туризъм
27 Септември 2018 13:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
КЗП: „Положителна е тенденцията в развитието на българския туризъм”

/КРОСС/ В последните години, без съмнение, българският туризъм се развива добре. Показват го и данните - увеличава се потокът и от български, и от чуждестранни туристи. Тенденцията се дължи, както на странични фактори, така преди всичко и на повишаване качеството на туристическата услуга, която се предоставя в България. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БНР, потърсен в Световния ден на туризма да очертае картината на туристическия продукт у нас от гледна точка резултатите от осъществяваната от институцията контролна дейност в сектора.

Председателят на КЗП отбеляза, че като контролен орган Комисията по-скоро среща проблемите и критичните точки, но подобрението на качеството на туристическите услуги може да бъде измерено и през призмата на намаляващите сигнали и констатираните нарушения при инспекциите в последните сезони. Става дума за проверки, които институцията извършва, както по постъпващите от граждани сигнали, така и при разгръщаните ежегодни кампании в рамките на туристическите сезони, уточни той.

През изминалия летен сезон в КЗП са постъпили около 100 жалби. Проверките сочат, че най-често срещаното нарушение остава разминаването между обещаното от търговеца и предоставеното от него на място. „Например, могат да Ви кажат, че в хотела има редица услуги, които впоследствие се оказва, че не са точно в този хотел, а може би в съседния или в по-следващия. Че ще можете да ползвате безплатен паркинг, а всъщност истината е, че има платен, който може да окаже не толкова близо до хотела и т.н.", посочи Маргаритов.

Според председателя на КЗП платформите за резервации на туристически продукти навлизат все повече на този пазар и оказват все по-голямо влияние при избора на потребителите. Затова по думите му трябва да се положат повече усилия максимално бързо, чрез оптимизиране на нормативната уредба, те и лицата, които посредством тях предоставят своите услуги, при нелоялни практики да носят отговорност така, както класическите търговци.