От КЗП отчитат ръст на жалбите за нелоялни практики
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Октомври 2018 10:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
От КЗП отчитат ръст на жалбите за нелоялни практики

/КРОСС/ Фалшиви промоции при пазаруване в интернет. Онлайн магазини привличат потребителите с обещания за ниски цени, а след това предлагат стоките на по-високи. Реални ли са намаленията в мрежата провери Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.

През последните дни Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялни търговски практики, свързани с фалшиви промоции при няколко онлайн търговци. На подвелите клиентите си ще бъдат наложени санкции.

Броят на жалбите срещу онлайн търговци расте. За първите 9 месеца на годината те са около 2300 – с 20% повече от същия период на 2017 г.  Най-често потребителите се оплакват от неспазен срок за доставка, липса на наличност на намалени стоки, отказ на търговеца да приеме обратно стока в законовия срок от 14 дни или невъзможност да я достави на обявената цена. От бранша съветват, при проблем с поръчката, клиентът да потърси първо самия продавач.

Много важно е, в процеса на избор и поръчка, потребителите да пазят цялата информация, която се натрупва, за да могат да реагират при проблем и да настояват за цената и срока за доставка и, когато реакция няма от страна на търговеца, ние ще можем да помогнем, тъй като разполагаме с цялата история на тази поръчка. Важно е потвърждението на заявката и приетата поръчката. Често се прави консултация по телефон и забравят, че има конкретен механизъм за поръчка, но така нямаме необходимите доказателства, ако нещо се обърка”, обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.