Утре започва 25-тото издание на Golden Drum в Словения
Секция: ЛЮБОПИТНО
16 Октомври 2018 13:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Утре започва 25-тото издание на Golden Drum в Словения

/КРОСС/ Двадесет и петото издание на международния рекламен фестивал Golden Drum ще се проведе в периода 17 - 19 октомври 2018 г. в гр. Порторож, Словения, събирайки световни професионалисти в областта на комуникациите и рекламата. 1200 са подадените кандидатури от 28 държави, които ще се състезават за знаменитите отличия. 

В продължение на три дни рекламната надпревара ще предложи богата качествена програма с 40 известни и всепризнати гост – лектори, вдъхновяващи семинари и уъркшопи за придобиване на ценен опит, създаване на нови приятелства и контакти. Номинациите ще бъдат обявени утре, 17 октомври 2018 г., а кулминацията ще бъде награждаването на победителите в петък, 19 октомври 2018 г., по време на тържествена церемония.  

От 28 страни, конкуриращи се тази година, Румъния подаде най-много заявки – общо 188. Веднага след нея се нарежда Русия с 149 кандидатури. Най-голямо увеличение на проектите има при Македония - над 600% ръст в сравнение с миналата 2017 г., а към надпреварата тази година се присъединиха и две нови държави - Испания и Португалия.

25-тото издание на фестивала Golden Drum представи много новости в конкурсната програма. "Промяната в регламента на конкурса беше предизвикателство за нас, но агенциите приеха това като стимул и подадоха повече заявки отколкото очаквахме.", заяви заместник-председателят Стоян Пелко, който съвместно със съвета на конкурса Golden Drum, преработиха тазгодишната програма на фестивала.

В секцията „WHAT“ най-много заявки има в категориите „F Reach“ (13,25%), „H Craft“ (12,45%) и „A Film“ (8,94%). В секцията „WHY“ водеща е групата „Z Social good“ (9,54%), следвана от „V Entertainment“ (6,43%) и „S Activation“ (5,93%).

Младежкият конкурс The Young Drummers Competition регистрира 172 творчески предложения за плакати, които тази година популяризират словенския град Пиран под наслов „Пиран – Градът на Тартини“.  

Мойча Брисчик, генерален директор на Golden Drum, сподели: "Изключително развълнувани сме да отбележим ръст на младите творци. Броят на регистрираните заявки в основното състезание остава непроменен от миналата година въпреки предизвикателните времена за Tурция, която винаги подава много проекти за участие. Тази година още няколко агентски мрежи и държави се конкурират за престижните награди. Вярвам, че тазгодишното жури ще бъде изправено пред труден избор."

Тазгодишните проекти ще бъдат оценявани от жури, съставено от 22-ма международни експерти от творческата индустрия. Душан Дракалски, главен творчески директор за Европа, Ray Productions, е председател на журитo, оценяващо кандидатурите в секция „WHAT“, а Адриан Ботан, глобален изпълнителен творчески директор, McCann Worldgroup и Президент на European Creative Leadership Council, е председател на журитo, определящо кандидатурите в секция „WHY“. Заявките в конкурса за плакат Young Drummers Competition ще бъдат оценявани от петчленно жури, водено от Жосефин Ричардс, творчески директор на INGO Stockholm.