Росен Желязков: Търсят се системни решения за подобряване на безопасността на пътя
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Октомври 2018 13:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Росен Желязков: Търсят се системни решения за подобряване на безопасността на пътя

/КРОСС/ „Политиката, която провежда министерството, е заявена и гарантирана от правителствената програма. По отношение на дейностите, мероприятията и инициативите, конкретните проекти, които с в ход и изпълнение, те следва да бъдат устойчиво гарантирани". Това каза в интервю за предаването „Седмицата" по Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Относно пътната безопасност, министърът коментира: „Винаги е необходимо да се търсят системни решения. Не панически решения, не решения, които са еднократни, имат бърз, но неустойчив ефект". В тази връзка, по думите му, въпросът с пътната безопасност е на дневен ред. „Кабинетът инициира промяна в редица закони, в т. ч. и създаването на нарочна агенция за пътната безопасност, която именно следва да провежда политиката за пътната безопасност", обясни той. Желязков поясни, че в момента се прави не просто механично разделение на Закона за движение по пътищата, а обособяване на три отделни теми: „Едната от темите, това е движението по пътищата. Другата тема е за пътните превозни средства. Третото е свързано с водачите на пътни превозни средства, това е подготовката на водачите, изпитите за правоспособност". По въпроса, дали подкрепя по-високи данъци върху старите коли, министър Желязков отговори: „Всяка теза има две гледни точки. Аз съм сигурен, че тези, които нямат възможности и купуват втора или трета ръка автомобили, със сигурност ще кажат, че трябва да понасят и по-евтина ставка на данъчното бреме. От друга страна, нормално е с по-големи данъци да се облагат автомобили, които замърсяват околната среда и са по-опасни. Но, така или иначе, много е важно да се намери баланс. Т. е., да не се вземат решения, които ще настройват една част от обществото срещу друга". Той коментира и позициите на България по пакет „Мобилност", в рамките на Европейския съюз. „Това са няколко законодателни изменения, които са предложени от комисията, в края на 2016 г. и широко са дебатирани 2017 г. Намериха широка публичност по време на българското председателство. Преговорният процес, в рамките на Съюза е нещо много сложно. Тук става въпрос за законодателна инициатива и за да има блокиращо малцинство, трябва да има 12 държави, които са на една позиция, и още едно комулативно условие, в които живеят по-малко от 35 процента от населението. Ние, за съжаление сме една държава, в която надали можем да съберем 35 процента население". Министърът обясни и какви са споровете по този въпрос. Относно удължаването на срока за подаване на документи за концесиите на летищата Росен Желязков отбеляза, че до този момент са постъпили над 2 000 въпроса, които са получили над 2 000 отговора. „С оглед препоръка на нашите консултанти, които са Световна банка и Европейска банка за възстановяване и развитие, ние предвидихме съответните промени в проектодоговора, които бяха публикувани в официалния вестник на Европейския съюз, като текстове. И удължаването се наложи, за да има възможност потенциалните кандидати да имат достатъчно време да се запознаят, съответно да имат време за подаването на оферти". „Аз лично, съм, в цялостното си професионално развитие, склонен за всички форми на публично-частно партньорство, така щото на публичния субект да са защитени правата и интересите, а частният субект да вложи инвестиция, експертиза и възможност да привлича капитал. Партньорството трябва да е балансирано така, за да не бъде компрометиран интересът на двете страни", на мнение е министърът. Накрая министър Желязков коментира и бъдещето на БДЖ. „Развитието на железниците е един изключително, за съжаление, трудоемък, бавен и постлан с много трудности процес, който отнема десетки години. Затова, приоритетите са свързани с железопътните трасета до Бургас, респективно със Свиленград, до турската граница, за да може да се гарантира движението към Европа. От друга страна, е свързано с изграждането на съответната нискоскоростна инфраструктура на железниците. И от трета страна, възможността, да се усвоява европейски ресурс, който по линията на европейската ни солидарност, много помага, защото това са глобални инвестиции, които надали бихме могли да си ги позволим". Заяви още Росен Желязков.