Свиленски: Нерешените проблеми покрай ТОЛ системата ще хвърлят страната в транспортен хаос
Секция: Автомобили
27 Ноември 2018 10:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Свиленски: Нерешените проблеми покрай ТОЛ системата ще хвърлят страната в транспортен хаос

/КРОСС/ „Няма логика в начина, по който се правят предложенията на управляващите за по-голяма събираемост на задълженията към АПИ от глоби и наказателни постановления при пътни нарушения. Проблемът е, че информационните системи и на КАТ, и МВР не са надеждни. Има редица случаи, в които си платил глоба, но в системата на КАТ на е отчетено". Това каза зам.-председателят на ПГ на „БСП за България" Георги Свиленски пред БНТ. Според него, ако това нещо се получи отново, много хора ще бъдат връщани от технически преглед на автомобила си неоснователно. По отношение на въвеждането на ТОЛ системата, според Свиленски, има редица нерешени проблеми. „Законът казва, че първа, втора и трета категория пътища ще бъдат обхванати, но по-надолу пише, че правителството ги определя тези пътища. Предвиждаше се 85% от всички пътища да бъдат обхванати и така ние щяхме да сме първата страна в ЕС с такъв висок процент. После започнаха да намаляват, заради недоволството на хората, и стигнаха до 60%", добави той. Свиленски беше категоричен, че нерешените проблеми покрай въпроса с ТОЛ системата ще хвърлят страната в транспортен хаос, а цените на междуградските автобусни превози ще скочат. „Ще извадят 600 тол-полицаи на пътя, а като се говори за електронно управление, се предполага да се намали човешкият фактор", учуди се народният представител от левицата. „Защо държавата харчи 220 млн. лв. за електронна система, която ще е най-добрата в Европа, и в същото време слага нови 600 човека на пътя и 300 за администрация?", попита Свиленски. Зам.-председателят на ПГ на „БСП за България" припомни, че БСП иска да бъде направена експертиза за качеството на строителството на пътища у нас от външна лаборатория, пред погледа на медиите.