Туристическа застраховка – задължителното условие за пътуване без грижи
Секция: Туризъм
28 Ноември 2018 13:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Туристическа застраховка – задължителното условие за пътуване без грижи

/КРОСС/ С наближаване на натоварения зимен сезон и зачестяващите закъснения на полетите, все повече хора намират решение в сключването на застраховка за своето пътуване. Нужно ли е обаче времето да е лошо, за да направим такава или тя трябва да е част от всяко наше пътуване?

Експертите съветват - не тръгвайте без застраховка, не струва много, а осигурява спокойствие и може да ви спести огромни разходи.

При пътуване в чужбина могат да се откроят основно 2 типа застраховки - за анулация на пътуване и обикновена турситическа застраховка.

Застраховката за анулация на пътуването е по-рядко потребявана услуга, но е изключително полезна при възможна промяна в плановете. Както става ясно от името й, тя важи в случаите когато поради основателни причини (най-често медицински), пътникът няма възможност да осъществи своето пътуване и му се наложи да го отмени.

Тогава застрахователят следва да покрие всички разходи по закупени самолетни билети, хотелско настаняване и др.

Този тип застраховка може да се закупи най-късно 72 часа след закупуването на самолетния билет. Цена й не е фиксирана, тъй като се определя от стойността на самолетния билет, и е подходяща за хора, които организират пътуванията си доста по-рано или чиито планове е възможно да се променят.

По-разпространена е стандартната туристическата застраховка, която може да обхваща широк спектър от покрития, сред които медицински разходи и асистанс, злополука, загуба на трудоспособност, търсене и спасяване в планина, изгубен, откраднат или повреден багаж, закъснение на полет и много други.

Цената на застраховката може да варира в зависимост от своите покрития и таван на обезщетенията, но със сигурност не е висок разход, предвид множеството рискови ситуации, на които се излагаме по време на път.

За сравнение, при закъснение на полет повече от 4 часа, авиокомпанията би могла да обезщети пътник, завел оплакване, а застрахователната компания ще поеме разходите, направени по време на престоя на летището.

Затова е добре всеки разходен документ, направен за храна или вода да се запази и представи пред застрахователите.

Експертите съветват, когато купуваме застраховка, да се запознаем добре с нейните условия, правила и изключения.

Задължително е да носим застрахователната си полица по време на пътуването, защото тя съдържа важни детайли, както и спешен телефон за връзка, ако се наложи.