Туристическият сектор ще разчита все повече на технологиите догодина
Секция: Туризъм
30 Ноември 2018 11:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Туристическият сектор ще разчита все повече на технологиите догодина

/КРОСС/ DataArt, международна консултантска компания, която проектира, разработва и поддържа индивидуални софтуерни решения, обяви прогнозния си доклад за 2019 г., свързан с технологичните тенденции в сферата на туризма, като посочи кои са факторите, които най-силно ще повлияят на тези промени.
През следващата година ще станем свидетели на все по-силно навлизане на технологиите, базирани на изкуствен интелект, а компаниите от туристическия бранш все по-често ще залагат на виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR), за да удовлетворят потребностите на потребителите и да се отличат от конкурентите си.
Според експертите от DataArt, за да отговорят на новите предизвикателства, представителите на туристическия сектор в глобален план ще повишат инвестициите си в технологични иновации, като през 2019-та ще станем свидетели на следните тенденции:

1. Изкуственият интелект ще подобрява обслужването на клиентите и ще спестява ресурси
Вече е налице значителен прогрес при внедряването на AI решения в туристическият бранш. Според прогнозите на DataArt, тази тенденция не само ще продължи, но и ще се засили през следващата година. Способността на технологиите, базирани на изкуствен интелект, да подобрят нивото на клиентското обслужване, като в същото време спестяват човешки ресурси, прави AI изключително подходящ за сектора на туризма. Това е предпоставка за внедряването на подобен тип решения с още по-бързи темпове през 2019 г.

2. Добавената реалност ще се превърне в иновативен инструмент за маркетинг
От триизмерните изгледи на хотелите и хотелските стаи до игри с добавена реалност - всичко това се очаква да набира скорост през идната 2019 година. Въпреки сравнително бавното внедряване на технологиите, базирани на AR до момента, очакванията са да станем свидетели на все по-сериозната им роля в близко бъдеще. "2019 г. ще е времето, в което добавената реалност ще има нарастващо значение като иновативен инструмент за маркетинг и персонализация и ще станем свидетели на все по-нестандартни начини, чрез които представителите на туристическия бранш ще изготвят офертите и рекламните си продукти" смята Макс Жданов, вицепрезидент на дивизията "Travel & Hospitality" в DataArt.

3. Технологиите ще премахват нуждата от посредници
Тенденциите показват, че потребителите все повече предпочитат решения, позволяващи самообслужване и избягване на посредниците, а през 2019-та индустрията все по-успешно ще отговаря на тези изисквания. Ще ставаме свидетели на повишаване на технологиите, които премахват необходимостта клиентът да си взаимодейства с консултант или туроператор, за да завърши резервацията или покупката на туристически продукт, сочат прогнозите на DataArt. Това спестяване на време и осигуряване на удобство ще е полезно, както за потребителите, така и за компаниите от сектора на туризма. По-нататъшните подобрения в тази посока ще намалят проблемите със самообслужващите системи, за да осигурят надеждност и сигурност.

4. Гласовите асистенти ще навлизат все повече
Гласовите технологии вече са разпространени в много индустрии и тяхното навлизане в сферата на туризма и хотелиерството ще се увеличава с впечатляващ темп. Нарастването на мобилни гласови решения и гласовите асистенти в „умните домове" е предпоставка туристическият сектор също да внедрява все по-активно подобни решения. Днешните потребители очакват удобство и бързина повече от всякога, а технологиите за гласово разпознаване и гласовите асистенти ще се превърнат в жизненоважен компонент, чрез който туристическата индустрията да посрещане тези изисквания.

5. Приложните програмни интерфейси ще оказват все по-съществено влияние
Интегрирането на технологиите се превърна в сериозно предизвикателство за сектора през последните години. Представителите на туристическия бранш са изправени в условия на засилена конкуренция, което изисква от тях да въвеждат нови технологии, без в същото време да увеличават сложността на управлението им. Разширяването на приложните програмни интерфейси (API) ще се засили през 2019 г., за да се даде възможност за ефективна комуникация и синхронизация между цялата гама от технологични системи, използвани в индустрията.

Прогнозният доклад на DataArt се изготвя в края на всяка година и цели да очертае технологичните тенденции, свързани с различни сфери, базирайки се на опита на компанията и задълбочените познания на нейните експерти в сектори като туризма, търговията, телекомуникациите, финансовата индустрия, здравеопазването, медиите, хазарт и гейминг, IoT и др.