"Планът Макрон" разгневи шофьорите на тирове
Секция: БЪЛГАРИЯ
05 Декември 2018 09:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Планът Макрон" разгневи шофьорите на тирове

/КРОСС/ Задават се нови масови протести на превозвачи у нас. Дотам се стигна, след като планът "Макрон" раздели Европа. 7 държави, сред които и България, не подкрепиха предложените промени, но въпреки това Съветът по транспорт реши шофьорите на тирове да се прибират на всеки 4 седмици. Превозвачите се притесняват, че бизнесът им е обречен. Преди месеци те отново излязоха на протест против плана "Макрон". Тогава те получиха уверение, че въпросът ще бъде решен чрез дипломация. Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи заяви в ефира на Нова телевизия "Здравей, България", че нищо не се е променило и ситуацията отново е в изходно положение, тъй като изискването за прибирането на превозвачите на 4 седмици все още остава. Това е повишаване на разходите на българските международни превозвачи. Подобно връщане на шофьора в държавата би струвало поне 300 евро. Остава и изискването междуседмичната почивка да бъде извън кабината на камиона, за което също бяхме против. Около тези мотели, в които може да почиваме, не са изградени паркинги, където да оставим тировете, каза Цанов.

Шофьорът носи отговорност за товара, затова камионът трябва да е на охраняем паркинг по време на паузите. Според Цанов разделението е между периферните държави и тези, които са в централната част на Европа. Европарламентът все още не е излязъл с официална позиция по плана "Макрон". Предстоят и преговори със Съвета на ЕС.

Превозвачите трябваше да се организират на протест още тогава, ще трябва да го направят и сега. Този проект не трябва да бъде допускан, защото това е кражба на бизнес. Транспортът е третата по доходи индустрия в България и то изцяло частна. Виждаме как Франция и Германия налагат силово своите интереси, заяви евродепутатът Ангел Джамбазки. По неговите думи този план засяга цялата българска икономика. Според него активните протести могат да доведат до промяна. На това решение не може да бъде наложено вето. Ако планът влезе в сила, е важно България да наложи вето на следващото важно решение, добави Джамбазки.