Honda разработва революционни батерии за електромобили
Секция: Автомобили
11 Декември 2018 13:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Honda разработва революционни батерии за електромобили

/КРОСС/ През 2017 г. Honda, най-големият производител на двигатели с вътрешно горене, заяви, че през 2022 г. ще предлага електромобил, способен да зареди батериите си за 15 минути.

Това напомняне е абсолютно задължително на фона на последната новина от марката по темата, свързано със създаването на нов тип батерии, разработени съвместно с NASA и Калифорнийския технологичен институт. Изследването е публикувана в списание Science.

Резултатът от това проучване е нов електролит, който позволява създаването на батерии с по-висока плътност на съхранение на заряда и с ниска работна температури. „Флуор-йонните акумулатори (FIB) предлагат нов химически състав с плътност на заряда, която е 10 пъти по-висока от тази на сегашните литиево-йонни батерии," казва Кристофър Брукс, главен научен сътрудник в изследователския институт на Honda и съавтор на проекта. „Те не прегряват, а добивът на елементите, необходимо за производството им, не унищожават природата, какъвто е случаят при извличането на лития или кобалта." Батериите с твърд електролит съществуват отдавна, но те работят само при висока температура - над 150 градуса по Целзий. Твърдият електролит, разработен от Honda, ще позволи да се произвеждат по-безопасни и екологични батерии, способни да работят при много по-ниски температури.

Това става възможно благодарение на създаването на химически стабилен твърд електролит с високо проводимост. Обединявайки го с композитен катод, използващ сърцевина от мед, лантан и флуор, изследователите са успели да задействат обратим електрохимичен цикъл на стайна температура.

Honda вярва, че в бъдеще батериите, създадени на основата на това изследване, ще може да се използват за задвижване на електромобилите, както и на различни агрегати - от косачки до генератори.