Прокуратурата обвини шестима за смъртния случай в тунел „Ечемишка“
Секция: БЪЛГАРИЯ
13 Декември 2018 10:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Прокуратурата обвини шестима за смъртния случай в тунел „Ечемишка“

/КРОСС/ Окръжна прокуратура - София привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция „Пътна инфраструктура" /АПИ/ за това, че при условията на независимо съпричиняване са нарушили правилата за експлоатация на пътно съоръжение и по непредпазливост са причинили на смъртта на Е. Михайлова, при инцидента на 05.02.2017 г. в тунел „Ечемишка". Това съобщиха от пресцентъра на прокуратурата. Шестимата са обвинени в престъпление по чл. 343, ал.1, б."в" във вр. с чл. 342, ал.2 във вр. с ал.1 от НК.
Длъжностните лица, чиято наказателна отговорност е ангажирана са: Л. Лазаров, в качеството му на Председател на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта; И. Захариева, в качеството й на член на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта; Д. Атанасов, в качеството му на член на Управителния съвет и Председател на УС на АПИ и служител по транспорта; Г. Златев - директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и служител по транспорта; Н. Сачанска - началник отдел „Основен ремонт и поддържане" в дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и служител по транспорта и Г. Фучеджиев - старши експерт в отдел „Основен ремонт" на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и служител по транспорта.
Част от металната конструкция на осветителните тела в тунела падна върху лек автомобил и причини смъртта на жената.
При извършеното изследване е установено, че след 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. конструкцията се е намирала в аварийно състояние.
Според заключението на вещите лица основната причина за станалата авария на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето й без антикорозионна защита повече от 20 години.
По делото са събрани множество доказателства, вкл. заключение на експертиза относно състоянието и корозията на метала на носещата конструкция на осветителната уредба на тунела, изготвено от Института по металознание - БАН. Основните изводи относно причините за разрушаването на металната конструкция, настъпилото произшествие, извършените проверки на тунела и действията на АПИ са в резултат от заключението на комплексна експертиза, изготвена от седем вещи лица със съответна специалност.