Louis Vuitton купува луксозна хотелиерска верига за 3.2 млрд. долара
Секция: Туризъм
17 Декември 2018 07:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Louis Vuitton купува луксозна хотелиерска верига за 3.2 млрд. долара

/КРОСС/Най-голямата компания за производство на луксозни стоки - френската Louis Vuitton и Moët & Chandon (LVMH), придобива хотелската група Belmond в сделка за 3.2 млрд. долара. LVMH ще плати 25 долара за акция на веригата, която стои зад хотел Cipriani във Венеция. Това е 40% премия спрямо котировките при затварянето на търговията в четвъртък. Цената на сделката е 2.6 млрд. долара, а с поетия дълг хотелиерската верига е оценена на 3.2 млрд. долара.Очаква се придобиването да бъде завършено през първата половина на 2019 г., пише Financial Times. Френската компания се е колебала коя верига да придобие и в крайна сметка се е спряла на Belmond. Хотелиерската компания е по-позната със своите Orient-Express Hotels, а през август обяви, че е наела Goldman Sachs и JPMorgan за изготвяне на стратегия за развитието си.

От своя страна LVMH, която притежава модни марки, престижни марки алкохол и емблематични производители на бижута, е сравнително малка в сектора на луксозните хотели, където активите й включват Cheval Blanc и ски комплекса Courchevel в Алпите.

"Иновативните услуги, които предлага Belmond, нейните постижения и предприемачески дух пасват идеално на ценностите на LVMH и допълват собствените ни услуги като Cheval Blanc и хотелиерската дейност на Bvlgari", заяви изпълнителният директор на LVMH Бернар Арно в свое изявление.

Придобиването на Belmond идва в момент, когато компаниите се стремят да се възползват от нарастващата тенденция на така наречения експериментален лукс, при който се наблюдава тенденция потребителите да купуват по-малко продукти и повече да харчат средствата си за висококачествена храна и вино, луксозни хотели и пътувания. Louis Vuitton също се придържа към тази тенденция, като последната стъпка в тази посока беше през 2016 г., когато компанията купи германския производител на куфари Rimowa.