Преобладаващата част на Интернет е фалшива
Секция: Технологии
27 Декември 2018 12:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Преобладаващата част на Интернет е фалшива

/КРОСС/ По-рано тази година създателят на World Wide Web Тим Бърбърс-Лий обяви, че Интернет няма нищо общо с първоначалната си идея. Сега анализ на New York Magazine показва колко прав е той. Днес Интернет е завладян от доминация на фалшивото и това руши доверието на хората в него.
Оказва се, че вече всичко, свързано с глобалната мрежа е предимно фалшиво. Темата за фалшивите новини и профили в социалните мрежи вече е до болка позната на всички. Но това е само една част от проблемите на Интернет.

Много компании вече също започват да "огъват" правилата и да подвеждат дори със статистиките си. През октомври т.г. например група малки търговци заведоха дело срещу Facebook заради подвеждаща статистика. Според онлайн изданието MarketingLand Facebook е признала, че през последните поне две години е показвала невярна информация за реалното разпространение на публикациите на фен страници и групи в социалната мрежа.Освен това е подвеждала и с процентите потребители, които реално са изглеждали видеореклами, средното време на четене на статии, доведеният трафик от Facebook към външни страници, брой гледания на клипове и др. Според отговор на Facebook, времето прекарано в гледане на клипове може да се окаже завишено с между 60% и 80%. Търговците обаче твърдят, че завишаването е между 150% и 900%.

Друг проблем е достоверността на популярните профили. Логиката е елементарна - колкото повече "фенове" и последователи има даден профил - толкова по-популярен и доверен е той. Това обаче би било така, ако тези последователи са реални хора. Или пък колкото по-гледан е даден клип, толкова по-популярен е. Само, че Times отбелязва, че в свое разследване е открила, че срещу 15 долара, човек може да си купи 5000 гледания на клипа си в YouTube. Те реално идват от ботове, не от истински хора. Купуането на последователи също е лесно и евтино. В Китай например има цели компании с големи офиси със стотици телефони и устройства, на които служителите пускат едни и същи клипове, само и само да трупат "гледания" или да теглят приложения.
Съдържанието и компаниите също стават предимно фалшиви. Наскоро се появи информация за новата мода сред Instagram "звездите" - фалшиви спонсорирани публикации. Идеята - колкото повече реклами имаш, значи толкова по-популярен си. Резултатът - някои хора сами решават да правят снимки и клипове, които привидно изглеждат като рекламни, но реално не са.
Проблем има и с бизнеса. През тази година се появиха и нови проучвания за голям ръст на фалшивите онлайн магазини. Тяхната единствена цел е да примамят потребителите с атрактивни оферти и да откраднат личните им данни, когато направят поръчка. Други пък решават да заложат предимно на оптимизации на сайтовете им за търсачките (SEO) и да се показват на челни места в резултатите дори и услугите и продуктите им да не са качествени.

Резултатът от всички тези и още много други проблеми е, че хората губят все повече доверие в Интернет. Оригинално, глобалната мрежа беше замислена като място за свободно разпространение на информация и да позволи на хората да получават и дават знания. Днес обаче Интернет все по-бързо върви в обратната посока. Хората могат да имат доверие на все по-малко сайтове и профили и това ги отблъсква както от социалните мрежи, така и от Интернет като цяло. Други пък се присъединяват към случващото се и изграждат фалшиви свои образи в социалните мрежи.