Американците над 65 г. са споделяли повече фалшиви новини във Facebook от младите
Секция: Технологии
13 Януари 2019 15:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Американците над 65 г. са споделяли повече фалшиви новини във Facebook от младите

/КРОСС/ Когато става дума за споделяне на фалшиви новини във Facebook по време на изборите за президент на САЩ през 2016 г., никоя възрастова група не е била толкова активна, колкото тази на и над 65-годишните, сочи ново проучване, цитирано от The New York Times.

Проучването, публикувано тази седмица от Science Advances, определя колко агресивни са били възрастните хора в разпространяването на дезинформация, а разкритията предполагат, че споделянето на подобни истории е било сравнително рядко.

Американският потребител на Facebook на възраст на и над 65 години е публикувал средно седем пъти повече публикации от уебсайтове за фалшиви новини, отколкото хората на и под 29-годишна възраст, сочи проучването. Като това важи независимо от идеологията, политическите пристрастия, образователното ниво. Заключението е, че по-възрастните потребители просто споделят повече дезинформация.

Но преди да обвините възрастните американци за изкривяване на политическия дискурс, обърнете внимание на основната констатация на проучването: споделянето на статии от такива проблемни източници не е било чак толкова често.

"Изглежда това е направено от сравнително малък брой хора и като цяло това е било нещо рядко“, коментира Андрю Гес, професор по политика и връзки с обществеността в Princeton University, който е водещ на изследването.

Разкритията съвпадат с предишните проучвания на професора, в които той и други експерти са открили, че фалшивите новини са имали по-ограничено влияние в САЩ, отколкото някои хора вярват.

В проучването от тази седмица професор Гес и двама негови колеги от New York University – Джонатан Нейглър и Джошуа Тъкър, са установили, че само 8,5% от проучените потребители на Facebook са споделили поне един линк към фалшива новина.