Люси Дяковска влиза в ролята на изкусителка в първата за България танго опера (снимки)
Секция: КУЛТУРА
15 Януари 2019 12:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Люси Дяковска влиза в ролята на изкусителка в първата за България танго опера  (снимки)

/КРОСС/ Люси Дяковска влезе в екипа на Пловдивската опера за най-новото премиерно заглавие - "Мария от Буенос Айрес". Спектакълът по творбата на Астор Пиацола е сюреалистична история за Мария от Буенос Айрес- фюжън от танго, поезия и класическа музика. Премиерата беше на 13 януари в рамките на откриващия уикенд на Европейска столица на културата, а билетите за спектакъла вече са продадени за месеци напред.


Музикално-сценичната творба е интересна комбинация от танго, поезия и класика. Спектакълът разказва историята на Мария, която - прелъстена от тангото, попада в бурните води на подземния Буенос Айрес. "Мария от Буенос Айрес" е виртуозно съчетание на музика, песен и танц, вдъхновени от богатата традиция на аржентинското танго. Музиката на Пиацола и либретото на Орасио Ферера - аржентински поет-авангардист, потапят по въздействащ начин публиката в магията на огнения танц. Спектакълът променя традиционните представи за тангото и в оригинала на Пиацола е композиран върху 16 танцово-певчески импресии.


Страстната история с библейска символика, в която сакрално и профанно се преплитат, е претворена от фантазията на режисьора Веселка Кунчева. Тя е едно от най-интересните лица на съвременния театър, а спектаклите й се играят с огромен успех у нас и в чужбина. Пловдив има привилегията благодарение на Кукления театър да бъде част от проектите й "Дама Пика", „Аз, Сизиф", „Вграждане", "По ръба на небето", "Малкият Цахес, наречен Цинобър". Веселка бе част и от екипа, заснел страхотния клип с танцьори по суинг за инициативата Европейска столица на културата.


"Мария от Буенос Айрес ще впечатли публиката с внушително сценично решение дело на Мариета Голомехова и огнената хореография на Явор Кунчев. Всички те са обединени от латиноамериканския инструмент бандонеон, който от съблазнителен „глас" в оркестъра се материализира в разрушително оръжие на сцената.