Японска компания показа, че все още има „жажда“ за британска бира въпреки Brexit
Секция: ЛЮБОПИТНО
26 Януари 2019 08:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Японска компания показа, че все още има „жажда“ за британска бира въпреки Brexit

/КРОСС/ Японският производител на бира Asahi Group Holdings Ltd. се споразумя да купи пивоварния бизнес на британската Fuller, Smith & Turner Plc за 330 млн. долара, с което показа, че въпреки сътресенията около Brexit, все още съществува силно търсене на британски продукти от малц и хмел в международен план, съобщава Bloomberg. 

Акциите на Fuller поскъпнаха с 25% след новината за предстоящата сделка на стойност 250 млн. паунда, която включва марката London Pride, активи от производството на слабоалкохолни напитки и търговия на едро с вино.

Британската компания, от своя страна, ще се фокусира върху своя бизнес с пъбове и хотели.

Идеята на Asahi е да разшири своята дейност на територията на Великобритания, което пък противоречи на тенденцията, която се забелязва от година, а именно – изнасянето на част от производствена дейност или на целия бизнес от множество компании, застрашени от евентуален Brexit без сделка.

Опасенията за хаотично сбогуване между Великобритания и Европейския съюз (ЕС) се разпространява в най-различни индустрии, вариращи от аерокосмически бизнеси, модни представители и такива, които произвеждат крафт бири.

Главният изпълнителен директор на Airbus определи отношението на британското правителство към Brexit като „позорно“, Burberry Group Plc предупреди за пречки в своята верига на доставки, а BrewDog Plc описа развода без сделка като сценарий „страшния съд“.

В случая с Asahi всички притеснения относно Brexit са били преодолени благодарение на необходимостта на японската компания от международно разширяване.

Подобно на своите местни съперници Kirin Holdings Co., Suntory Holdings Ltd. и Sapporo Holdings Ltd., компанията е изправена пред сериозен застой в своя растеж на вътрешния пазар.

Идеята за придобиването на Asahi се основава на нейното закупуване от 2016 г. на Peroni, Grolsch и Pilsner Urquell от производителя на Budweiser - Anheuser-Busch InBev NV, чрез две поглъщания на стойност над 10 млрд. долара.

Глобалният гигант в тази индустрия наследи тези марки чрез своята сделка със SABMiller Plc.