ЕК не одобри сливането на Siemens и Alstom
Секция: Технологии
06 Февруари 2019 19:50
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЕК не одобри сливането на Siemens и Alstom

/КРОСС/ Планът на компаниите Siemens и Alstom за създаване на европейски шампион в железопътния транспорт се сринаха в сряда, след като антитръстовите регулатори на ЕС отхвърлиха подобна сделка, заявявайки, че тя би навредила на конкуренцията и би довела до по-високи цени за потребителите, съобщава Ройтерс.

Европейската комисия също така блокира предложението на немската компания Wieland-Werke AG за добив на медна суровина да закупи бизнес поделение на Aurubis - най-голямата компания в Европа за медна стопилка, тъй като това може да доведе до повишаване на потребителските цени.

Привържениците на по-строгия режим за фирмени сливания в единния блок твърдят, че подобни промени могат да доведат до непрозрачни и непредсказуеми правила.

Ройтерс напомня, че компаниите Siemens и Alstom искаха да комбинират техните железопътни операции, за да се конкурират по-ефективно на световната цена с китайската държавна компания CRRC Corp. Ltd, като подобна стъпка беше подкрепена от френското и от германското правителства, които насърчаваха създаването на такъв европейски индустриален шампион.

Европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер обаче заяви в сряда, че ЕК блокира сделката, за да защити конкуренцията в европейската железопътна индустрия. "Без значителни подобрения, подобно сливане би довело до по-високи цени за системите за сигнализация, които се грижат за безопасността на пътниците и за следващите поколения на високоскоростни влакове", отбеляза тя.

Маргрете Вестагер отбеляза, че компаниите и в двете блокирани сделки не са били склонни да се справят адекватно със сериозните опасения за конкуренцията, изразени от страна на европейския регулатор и направените от тях отстъпки не са били успешни.

Сделката между Siemens и Alstom също така предизвика критики от страна на националните агенции за конкуренция в Германия, Великобритания, Испания, Белгия и Холандия.Siemens прави ICE влакове (високоскоростни между междуградски експреси) за Deutsche Bahn и също така конструира влакове за Channel Tunnel оператора Eurostar (оператора на тунела под Ламанша). Alstom пък е производител на френските високоскоростни влакове, известни като TGV.

Междувременно канадската компания Bombardier обяви, че е доволна от днешното решение на Европейската комисия. "Подобно сливане би подкопало сериозно здравето и конкурентоспособността на целия европейски железопътен пазар, оставяйки потребителите в Европа да плащат цената за това, както като потребители на железопътния транспорт, така и като данъкоплатци", заяви пред Ройтерс Даниел Дежарден, генерален съветник и секретар на компанията Bombardier.