100-тонен локомотив от Третия райх ще бъде реставриран в България
Секция: ЛЮБОПИТНО
13 Февруари 2019 16:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
100-тонен локомотив от Третия райх ще бъде реставриран в България

/КРОСС/100-тонен парен локомотив от Третия райх ще бъде реставриран в България. Той ще пристигне у нас с кораб по Дунава, тъй като е твърде тежък да се транспортира по суша. Ремонтът, на стойност около половин милион евро, ще се извърши в жп ремонтен завод в София.

87-годишният парен локомотив, който от 20 години е музеен експонат, отново тръгна по релси, за да стигне до виенското пристанище Фройденау, откъдето започва пътуването му по вода към България.

„Трябва да се транспортират части, които са толкова големи и тежки, че е невъзможно това да се направи по сухоземните пътища. Затова водният път е по-подходящ", казва за австрийската телевизия ORF техническият ръководител на пристанището във Виена Дорис Пулкер-Рорхофер. А експертът Йохнес Клингс припомня историята на парния локомитив.

„Локомотивът е произведен през 1941 година в Пилзен, в тогавашния Трети райх. Той е от серия 50 и е бил локомитив за товарни и пътнически влакове, като е бил в състояние да тегли и тежки влакове. За последно е използван в ГДР." Собственичката на локомотива Карин Флайшхакер иска да го върне към живот. Реставрацията му ще се извърши в ремонтен завод в София. „Ще продължи около 9 месеца. След това искаме да го използваме отново за туристически пътувания, за да възвърнем парите, които влагаме."

Ремонтът на ветерана-локомотив ще струва около половин милион евро. "Баща ми беше железничар. Първият подарък, който получих беше малък влак. Винаги съм се занимавала повече с влакове, отколкото с кукли", обяснява Карин Флайшхакер.