Калоян Паргов: Шофьорите в столичния градския транспорт са съвременни роби
Секция: ПОЛИТИКА
23 Февруари 2019 11:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Калоян Паргов:  Шофьорите в столичния градския транспорт са съвременни роби

/КРОСС/ „Става въпрос за съвременното робство. А съвременното робство е, когато си принуден да работиш извънредно, за да можеш да се храниш и да се препитаваш". Това каза в интервю за предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ зам.-председателят на Комисията по транспорт и туризъм към Столичния общински съвет и председател на БСП-София Калоян Паргов. „И най-вече и за условията на труд", допълни той. По думите му, този въпрос се върти от 2-3 години в Транспортна комисия. „Имахме още едно заседание, преди две години, със синдикатите. Сега поредно заседание, предизвикано от протеста на част от шофьорите. Казвам на част от шофьорите, защото не всички шофьори са излязли на протест, но под сурдинка са солидарни с това, че искат по-добри условия на труд", коментира Паргов. Според него, това е голям проблем за цяла България. „Но тук има проявление и това е проблемът с недостига на квалифицирана работна ръка. Това предизвиква извънредния труд, който даже надвишава разписаните по Кодекса на труда часове. И те, принудени, за да могат да докарат по-високо заплащане, работят извънредно, което нарушава, разбира се, концентрацията на всеки човек. Защото да си шофьор, не е лесно", подчерта Калоян Паргов. „Това е една изключително тежка спекулация. И аз вече се притеснявам, дори се питам, кой има интерес от това, да продължаваме да внушаваме на хората, че градският транспорт не е достатъчно добър, че условията на работа в него не са добри?", това коментира от своя страна председателят на Комисията по транспорт и туризъм към Столичния общински съвет Екатерина Йорданова от ГЕРБ. „Защото, в крайна сметка, ние полагаме усилия да подобряваме този транспорт всеки ден", изтъкна Йорданова. „Изключително много глупости се наговориха. Първо, г-н Паргов, който е чул нещо за модерното робство, те така и за Истанбулската конвенция обсъждат, и така за други европейски политики обсъждат... Шофьорите в София не само, че не са роби, това са едни достойни хора. Това са манипулациите. Така, колегите казват, че стоят до нас, за да правим публичния транспорт по-привлекателен за хората и да насърчаваме хората да започват работа при нас. В момента работното място на шофьорите е това, 90 процента от парка, 400 автобуса са нови, те са климатизирани, Евро 6, ергонимични седалки, защитени кабини, видеонаблюдение. Защото хората, преди 4 години, когато се страхуваха да започнат работа в Градския транспорт, беше заради насилието", каза още Екатерина Йорданова. „Освен инвестиции в превозни средства, което започна да се случва в последните няколко години, благодарение на европейските средства, трябва да инвестираме и в условията на труд, и в персонала", на мнение е зам.-председателят на Комисията по транспорт и туризъм Калоян Паргов.