Експертизите по делото на Московски опровергават заключенията на прокуратурата
Секция: Интервюта
06 Март 2019 19:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Експертизите по делото на Московски опровергават заключенията на прокуратурата

/КРОСС/ Първото изследване обяснява, че злополучната шейна е едноместна, мощна и бърза и не е предназначена за туристическа развлекателна употреба. От оборотите на шейната непосредствено преди инцидента става ясно, че скоростта й е била 50 км/ч. Във втората експертиза е записано, че Московски не е употребил алкохол, наркотици или упойващи вещества. Планински спасител, ползван за поемно лице, разказва, че снегомобилът спрял на около 10 м след удара в дървото. Нито Московски, нито детето са имали задължителните каски. Ударът е бил толкова силен, че момченцето не би оцеляло и с каска, приема експертизата. При разпита си през април 2018 г. обаче бившият транспортен министър признава, че е бил инструктиран как се управлява моторна шейна.

На разпита след трагедията в Боровец министърът признава, че е бил инструктиран, но е пренебрегнал правилата за безопасно каране на снегомобила.

Снимка: Михаела Катеринска, segabg.com

Заключенията на експертизите по делото на бившия министър на транспорта Ивайло Московски категорично опровергават аргументите, с които прокуратурата прекрати делото за инцидента, при който загина 3-годишният му син. Това става ясно от експертизите по делото, с които "Сега" разполага - автотехническа, комплексна автотехническа и медицинска.

Един от аргументите на прокурор Емилия Варадинова да оневини Московски е, че той не е бил запознат с техническите данни на управлявания от него снегомобил, с правилата за управлението му, с каква скорост може да го кара, каква екипировка е нужна или че трасето не е за шейни. Варадинова не цитира показанията на Московски.При разпита си през април 2018 г. обаче бившият транспортен министър признава, че е бил инструктиран как се управлява моторна шейна. "Когато за първи път се качих да карам моторна шейна, бях инструктиран как се управлява. Карал съм и друг път моторна шейна, от няколко години всяка зима", казва Московски. Показанията на бившия министър са в експертизите по делото.

Първото изследване обяснява, че злополучната шейна е едноместна, мощна и бърза и не е предназначена за туристическа развлекателна употреба. Машината има система за бордова диагностика. От оборотите на шейната непосредствено преди инцидента става ясно, че скоростта й е била 50 км/ч. Според експертизата, ако има пасажер пред водача, това намалява възможността му за адекватна реакция, защото ограничава свободата на движение, намалява видимостта, усложнява достъпа до спирачката и аварийния бутон.

Във втората експертиза е записано, че Московски не е употребил алкохол, наркотици или упойващи вещества. Планински спасител, ползван за поемно лице, разказва, че снегомобилът спрял на около 10 м след удара в дървото. Нито Московски, нито детето са имали задължителните каски. Ударът е бил толкова силен, че момченцето не би оцеляло и с каска, приема експертизата.

Следователят по делото смята, че министърът трябва да бъде подведен под отговорност. Но въпреки това прокурор Варадинова прие, че инцидентът е случайност, няма данни за престъпление и Московски не носи отговорност. Прокурорката разви тезата, че смъртта на детето е заради падането от шейната, управлявана от баща му, но това не значи, че той е имал виновно поведение. Тя смята, че става дума за случайно деяние и деецът не следва да отговоря за него, защото не бил длъжен и не могъл да предвиди последиците.

Източник: segabg.com