Мъжете следят новините, но от жените идват новостите
Секция: ЛЮБОПИТНО
21 Март 2019 17:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Мъжете следят новините, но от жените идват новостите

/КРОСС/ Мъжът следи новините повече, но жената следи новостите повече. Жената беше играчка, но става играч. Мъжът е по хардуерните неща, жената се справя все по-добре със софтуерните. Жената стои у дома, мъжът се грижи за периметъра извън него, но се оказва, че тя, докато е вкъщи, излиза всъщност повече навън - защото изкарва много повече време в мрежите, т.е. в света.
Новите технологии изравняват шансовете на мъжете и жените. Това се вижда ясно дори в домакинството, където иначе личат традиционните роли. Технологиите улесняват възможността за достъп до новото, който изненадващо се оказва по-скоро афинитет на българките. Живеем в преломно време и това се илюстрира от отношението към новите средства и платформи за комуникация. Те наистина носят равенство на половете, макар и да водят до неравенство на поколенията.
Изводите са от провокативно изследване на „Галъп интернешънъл", направено С УСМИВКА по поръчка на списание „Жената днес" и Samsung. Данните бяха представени днес на конференцията „Жени. Технологии. Време.", организирана от списанието със 75-годишна история „Жената днес" съвместно с Женския форум за идеи. Конференцията бе открита от вицепрезидента Илияна Йотова. Форумът събра изследователи и медиатори, бизнесдами и иноватори, корпоративни хора, фрийланс професионалисти и активисти.
Бяха изследвани жени и мъже в двойки. Над половината от мъжете, които имат връзка, споделят, че по-често следят новините; над половината от жените го потвърждават. По една четвърт казват „и двамата поравно", а около една десета от случаите жената следи повече новините. Останалите се колебаят.
И двете страни решават къде да се ходи в свободното време, а когато не е така - по-скоро решават жените (в една трета от случаите). Като че ли жените са и тези, които организират самите пътувания. Освен това повече предлагат новите неща въобще. Мнозинствата не са отчетливи, но мъжко превъзходство няма. Това е изненада, защото открай време прогресът и пробивите се очакват от мъжете. Оказва се обаче, че новостите вече влизат в дома по-скоро чрез жената - пътуванията, новите вещи за бита и нововъведения въобще. Ако мъжът следи повече новините, то жената следи повече новостите.
Това вероятно се случва, защото жените прекарват повече време в новите медии. При въпрос кой прекарва повече време в социалните мрежи, на една трета и от мъжете, и от жените им е трудно да преценят, но една трета от мъжете казват, че това е партньорката. Една трета от жените мислят същото. Останалата една трета се поделя между другите опции. Така, всъщност се оказва, че жените са тези, които прекарват повече време в социалните мрежи.
В близо 80% от двойките у нас мъжът е този, който се занимава с електричеството или поправя електроуредите. По-скоро мъжете разбират повече от компютри, смартфони и подобни устройства, но ако при електричеството ставаше дума за близо 80% от случаите, тук говорим за около 40%, като над една четвърт не могат да преценят, а останалите отговори се поделят между „и двамата поравно" или „жената". Очевидно, старите технологии са прерогатив на мъжете, новите също - но далеч не толкова. Мъжете са хардуер, а жените софтуер.