Слаб сезон и спад на туризма се очаква в следващите месеци
Секция: Туризъм
22 Април 2019 11:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Слаб сезон и спад на туризма се очаква в следващите месеци

/КРОСС/ Българският туристически сектор има нужда от спешна роля на държавата, в качеството й на собственик на публичната държавна собственост. Не говорим за пари за реклама на частните хотели, ресторанти и туристически атракции". Това заяви в ефира на NOVA Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Всички наши колеги са направили максимума. Говорим за реклама на България в българските и международни медии, защото наблюдаваме следната ситуация - имаме сравнително спокоен геополитически район, в който се намираме, а в същото нашите преки конкуренти - Гърция, Турция, Мароко, Тунис, Египет, Черна гора, Хърватия, Сърбия, Северна Македония провеждат мащабни, професионални и впечатляващи реклами, обясни Карастоянова. Причините за спад, които отчитаме в момента, са извън нас - по геополитически причини, тъй като по-спокойният район и по-големите бюджети на нашите конкуренти ги правят предпочитани на международните пазари, заяви Карастоянова. Предлагаме коренна промяна в модела на финансиране на туризма. Настояваме да бъде обвързан с това, което генерираме в националната икономика. Бюджетът за реклама, с който министерството на туризма да работи, да бъде 1% от приходите. По неофициални данни за 2018 г. говорим за над 8 милиарда лева, заяви Карастоянова.