Социалната пенсия за старост става 132,74 лева от 1 юли
Секция: БЪЛГАРИЯ
05 Юни 2019 12:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Социалната пенсия за старост става 132,74 лева от 1 юли

/КРОСС/ Социалният министър Бисер Петков съобщи пред журналисти в МС, че днес правителството е приело постановление за определяне на нов размер на социалната пенсия за старост. Размерът, който влиза в сила от 1 юли тази година, е 132,74 лева, като досега той е бил 125,58 лева, което е ръст с 5,7 на сто. Министърът изтъкна, че този процент съответства на общото увеличение на пенсиите за трудова дейност, който също влиза в сила от 1 юли.

С увеличението на размера на социалната пенсия за старост се увеличават размерите на всички пенсии, които не са свързани с трудова дейност, както и на добавките, които се изплащат и са обвързани с размера на социалната пенсия за старост, обясни министърът. Той цитира данни от разчети на НОИ - 136 500 пенсионери ще получат увеличени пенсионни плащания в резултат от днешното решение на МС.

Социалният министър припомни, че от 1 юли тази година ще бъдат осъвременени всички трудови пенсии, отпуснати до края на 2018 г. с 5,7 на сто. По силата на Закона за бюджета на ДОО за 2019 г. минималният размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст се увеличава на 219,43 лева, а също така по силата на този закон и на КСО, от същата дата се увеличава и максималният размер на изплащаните пенсии от сегашните 910 лева на 1200 лева, каза министърът.

Той информира, че по разчети на НОИ, в резултат от увеличаването на тавана на пенсиите от сегашните 65 000 пенсионери, които са ограничени от съществуващия таван, 41 000 се очаква да получат отпуснатия размер на пенсията и само малко над 23 000 ще бъдат ограничени от новия по-висок таван, който влиза в сила от 1 юли тази година.

С днешното решение на МС практически и пенсиите, които не са свързани с трудова дейност, се повишават с 5,7 процента, каза министърът.