Скандалът с фалшификатите в галерия "Структура" - много въпроси без отговор
Секция: КУЛТУРА
18 Юни 2019 10:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Скандалът  с фалшификатите в галерия "Структура" - много въпроси без отговор

/КРОСС/ „Нямам отговор какво точно се е случило. Аз имам въпроси, на които към момента няма отговор. Първият от тях е какъв е произходът на тези работи, откъде идват и то в такова количество. На този въпрос отговор досега няма. Не е ясно и как и защо специалисти в тази област са се пред оверили". Това коментира изкуствоведът доц. Ружа Маринска относно бурните реакции около изложбата „Модернизъм и авангард. Българската перспектива" в столичната галерия „Структура".

Галерия "Структура" обяви, че изложбата "Модернизъм и авангард. Българската перспектива" представя почти 100 неизвестни творби на български автори със значителен принос в историята на изкуството между двете световни войни. Те са събирани през последните пет години от колекционера Николай Неделчев. Познавачи и изкуствоведи обаче твърдят, че голяма част от платната не са автентични. Една от картините, например, за която се твърди, че е подписана от Сирак Скитник, се оказва илюстрация към издание на книгата "Кама Сутра" от 2012 г. Притежателят на картините и екипът на галерията обявиха, че са жертва на измама от страна на недобросъвестни продавачи, но и ще сезират прокуратурата.

„Да попаднат 100 картини и те да бъдат изведени като претенция за пренаписване на българското изобразително изкуство през първата половина на 20-ти век, е наистина нещо, което взривява публиката", коментира председателят на Съюза на колекционерите в България проф. Валери Стефанов.

Според него провалите са няколко. „Когато отиваш да купуваш произведение на изкуството, е нормално или да притежаваш компетентност или да се позовеш на компетентни хора. Вторият провал е, че когато подготвяш мащабна изложба също трябва да се позовеш на експерти. Третият провал е че я представяш пред публика, която би трябвало да е следваща по въпросите на изкуството", коментира още Стефанов.