Започва модернизацията на гаров комплекс Искър – част от жп възел София
Секция: БЪЛГАРИЯ
25 Юли 2019 16:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Започва модернизацията на гаров комплекс Искър – част от  жп възел София

/КРОСС/ Стартираха строителните дейности на жп гара Искър, част от най-големия транспортен възел София, разположен на основната TEN-T мрежа на територията на България. Рехабилитацията на гаров комплекс Искър е част от проект: „Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичане".
Официалният старт на проекта беше даден от генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски, представители на изпълнителя, на надзора и други.
В изказването си инж. Папукчийски заяви, че успоредно с изпълнението на линейни обекти, за компанията основен приоритет е и реализацията на проекти, свързани с обновяване и реконструкция на гари и гарови комплекси, тъй като тяхната модернизация, преустройство и ремонт е от голямо значение за цялостния имидж на железопътния транспорт в страната.
Проектът предвижда преустройство на вътрешни помещения, модернизация и рехабилитация на съществуващата сграда с цел подобряване на нейните техническо-експлоатационни характеристики. Обхватът на проекта включва пълна реконструкция на цялата инфраструктура на обекта и помощните технологични сгради и съоръжения, чрез внедряването на нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации - електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК и пожароизвестителна.
Реконструкцията на гаров комплекс Искър се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство на обекта е 1 212 239,00 лв. без ДДС, с изпълнител Консорциум гара Искър 2018, състоящо се от фирмите: „Среги" ООД и „Тит Инженеринг" ЕООД.