Над 15 сигнала за нередности на АМ "Струма" получени в ИПБ
Секция: Автомобили
30 Юли 2019 14:11
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 15 сигнала за нередности на АМ "Струма" получени в ИПБ

/КРОСС/ Над 15 сигнала за състоянието на автомагистрала "Струма" са постъпили до 23 юли 2019 г. в Института за пътна безопасност (ИПБ). От организацията публикуват три от най-притеснителните.

С така въведената организация на движението след тунел "Големо Бучино" към пътен възел "Даскалово" максималната скорост е 140 км/час за леките коли.

Веднага след пътен възел "Даскалово" има ограничение на скоростта до 90 км/ч. С така въведената организация на движението е създадена предпоставка за настъпването на тежка катастрофа, която може да бъде и верижна.

От Института припомнят изискванията на наредба № 18 oт 23 юли 2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци. В чл. 79, ал. 2 много ясно е указано, че "когато скоростта се ограничава с повече от 20 km/h, тя неколкократно се намалява с 20 km/h, като пътен знак В26 се поставя на разстояния съгласно приложение № 16.".

При така направената организация на движението, се създава опасност за участниците в него.

Вторият сигнал е за табели, които объркват за правилното направление по АМ "Струма" в посока към Кулата

С пускането в експлоатация на новата отсечка от АМ "Струма", от отбивката за Логодаж към път III-106 към ПВ "Благоевград-ЮГ" не е коригирана старата организация на движението. При нея се предупреждаваше, че свършва магистралата и движението се отклонява към град Благоевград през път III-106.

По този начин скоростта се ограничава до 60 км/ч, без това да е необходимо. Освен това указателните табели показват, направление посока Кулата през път III-106 и по нищо не личи, че пътят продължава през новата отсечка пусната в експлоатация. По този начин предимно чуждестранните граждани се объркват.

Нееднократни са случаите те да спират внезапно, за да се отклонят към път III-106 или дори да връщат назад в аварийната лента, защото си мислят, че са се объркали и не могат да продължат движението си напред.

Указателните табели, които предупреждават, че посоката към Кулата е само с отклоняване в дясно през път III-106 са две.

Третият сигнал е за пропадане на асфалтовото покритие при един от мостовете. Има силно пропадане при един от мостовете между км 88 и км 89 на АМ Струма.

Според експертите на Института тази отсечка е сравнително скоро въведена в експлоатация и не е нормално да е в такова състояние. В момента скоростта в зоната е ограничена до 90 км/ч.

По мнението на пътните специалисти след като пътят е строен за скорост от 140 км/ч подобно ограничение е икономическа загуба. Причината за по-ниската скорост е некачественото строителство. Отделно самото пропадане е предпоставка за ПТП и незабавното отстраняване на дефекта е абсолютно задължително. Неправилна административна мярка е просто да се ограничи скоростта и то когато става дума за чисто нов път, смятат от Института за пътна безопасност.