Най-странните имена на домейни в родното интернет пространство
Секция: Технологии
04 Август 2019 14:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Най-странните имена на домейни в родното интернет пространство

/КРОСС/ На месец у нас се регистрират по няколко хиляди домейна, а един от водещите критерии при избора на име, се оказват най-актуалните обществените дискусии. Това разказват от екипа на една от най-големите български хостинг компании. Така в интернет пространството се появяват сайтове с имена като - "шезлонгза40лева.com", например.

"i-te-taka-te.com", "pochvamdabegam.com" или "neseizlagai.online". Това са само три от хилядите бисери във виртуалното море домейни. Забавните клипове в мрежата и актуалните събития са вдъхновител номер едно за търсачите на оригиналност.

Методи Дреновски - управител на хостинг компания: Примерно, във връзка с дискусията на намордниците за кучетата над 5 килограма, нали namordnik.com

И тъй като е много лесно запомнящо се хората казват:

- Даа, аз чух еди какво си.
- Ти къде го видя?
- Ами в beznamordnik.com
- Ааа, да.

И така в сайта едни се оплакват, други се шегуват, трети умуват как може да се реши обществения проблем. Но след остроумието идва далновидността. Какво става с този сайт след като спре да е смешно? Оказва се, че зад забавните домейни понякога стоят умели бизнес планове.

Методи Дреновски - управител на хостинг компания: Пример - beznamordnik.com, може после спокойно да прерасне в един много хубав електронен магазин, където се продават намордници.

Има домейни, които стават интересни със самото си име и след това биват продавани. Купуват един домейн за 30 лева и го продаваме за 300 след това на някой, който иска да го вземе този домейн и има бизнес идея за него. Вече има смисъл.

Така хуморът пълни банковата сметка. При други пък любовта.

Цветелина Ненкова - маркетинг мениджър в Суперхостинг.бг: Домейн, който го купи едно момче за подарък на едно момиче, като искаше да й направи сайт, чието съдържание да бъде обяснение в любов. Един такъв домейн може да служи след това за едно дигитално място на някой писател или поет.

Подобни примери са домейните azitizavinagi.bg, podzvezdite.com, mecho.eu и patence.bg.

В хостинг индустрията забелязват, че все повече малки бизнеси осъзнават необходимостта от сайт, а и става все по-достъпно. Например стартирането на електронен магазин струва между 50-100 лева. Но колко ще е успешен след това, зависи от рекламата.

Методи Дреновски - управител на хостинг компания: Когато си направите сайт, хората на следващия ден не се събуждат и той да им изгрее на мониторите. Докато, ако отворите магазин нов на дадена улица целия поток, който минава от там ще мине покрай този магазин и ще го види. Може да каже на някой, може да не каже. Докато в интернет трябва да положите усилия хората да се обърнат и да кажат: "Ааа.. Има нов сайт, който на мен ми прави впечатление."

И така, домейните на оригиналните умове отново са с една обиколка пред другите. Защото, както е казал Платон "Доброто начало е наполовина свършена работа".