Откриха „невъзможна” планета с три слънца
06 Август 2019 10:51

Откриха „невъзможна” планета с три слънца

/КРОСС/ Астрономи откриха планета, която влиза в състава на система, включваща три червени звезди. Дълго време се смяташе, че такива системи не могат да съществуват продължително време, защото планетите в тях нямат стабилни орбити, пише Live Science.

Каменистата планета LTT 1445Ab, която бе открита по транзитен път с помощта на орбиталния телескоп TESS, е отдалечена от земята на 22,5 светлинни години. Всичките три слънца се отнасят към М-джуджетата - малки червени звезди, подредени последователно. Според учените една от звездите, от повърхността на планетата изглежда като голям оранжев диск, другите са както изглежда Венера на земното небе, ала 100 пъти по-ярко. Но с времето тази картина може да се промени.

Търсенето на планети обикновено не се провежда в системи с няколко звезди, които могат да попречат на наблюдението на транзита - преминаването на планетата на фона на диска на светилото. Допълнителните източници на светлина „зацапват" данните.
Астрономите предполагат, че планетата ще остане на орбита около едната звезда и няма да „прескочи" при някоя от другите две. Предишни изследвания доказаха, че планети, които се намират до светилото по-близо отколкото една трета от разстоянието между едната и другата/другите звезди, имат устойчиви орбити.