Онлайн търговци ще плащат новата голяма такса на Amazon
Секция: Технологии
20 Август 2019 19:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Онлайн търговци ще плащат новата голяма такса на Amazon

/КРОСС/ На Амазон (Amazon) не му предстоят хубави дни - Франция е на път да удари гиганта с големи такси, които той планира да покрие чрез онлайн търговците си. Тази прибързана стъпка обаче може допълнително да влоши взаимоотношенията между платформата и тези, които я използват, пишат от Business Insider.

Миналият месец френското правителство одобри план, с който ще таксува всяка технологична компания с печалби по-високи от 831 млн. долара. Данъчната база ще бъде 3% като тя ще е допълнение към досегашната система. Amazon, заедно с Facebook и Google, се борят срещу нововъведението като според платформата на Джеф Безос то би могло да доведе

до 3% по-високи такси за онлайн търговците,

считано от 1-ви октомври тази година. „Ние работим с търговия на дребно, където конкуренцията е висока, затова и не можем да си позволим да понесем тежестта на още една такса, която по-скоро цели някакви приходи, а не печалба", коментира представител на Amazon, цитиран от Forbes. "Таксата е насочена именно към услугите, които предлагаме на бизнеса, затова и нямахме друг избор, освен да я предадем на партньорите ни, които продават", допълниха от американската компания. Очакванията са това да доведе до по-високи цени на стоките и съответно по-малко потребители от страната.

Таксата ще обхване единствено независимите търговци,

които държат цели 58% от продажбите на платформата. Те генерират приходи от 307 млрд. долара. За сравнение, брандовете в платформата генерират 93 млрд. долара. От друга страна, онлайн продажбите са важни и за търговците, за някои от които това е единственият начин да продадат стоките си. Заради практиките на американската компания, в момента тя е под надзор, защото изтекоха доклади, че с данните на продавачите, е създала своя версия на най-продаваните стоки. Крайният резултат е обединили се търговци, които обмислят да се оплачат на Министерството на правосъдието и на Комисия по федерална търговия. „Мисля, че много от търговците усещат срещу кого се изправят и че Amazon не им е приятел", коментира адвокат, цитиран от Business Insider. "Amazon ще ги използва, когато му трябват, и ще се отърве от тях, когато е необходимо. Няма никаква любов тук", довърши той.