Образователното министерство търси учители-иноватори
Секция: БЪЛГАРИЯ
27 Септември 2019 12:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Образователното министерство търси учители-иноватори

/КРОСС/ Конкурс за учители, които вдъхновяват и мотивират учениците си да постигат по-добри резултати, организира за първи път Министерството на образованието и науката, съобщиха от ведомството. Той е продължение на политиката за създаване на култура на иновации в училищата и предоставяне на повече свобода на педагозите да прилагат нови методи на преподаване.

В него може да участват отделни учители, директори или цели екипи. Ще се оценява положителният опит от новаторските практики, чрез които уроците стават по-интересни, както и дали учителите успяват да стимулират учениците да бъдат творци и да мислят критично. Във фокуса на конкурса ще бъдат още целодневната организация на учебния ден, извънучебното време и работата с родителите.

Отличените иновации ще бъдат публикувани в „Годишник на иноваторите в образованието", за да могат да ги прилагат и други учители. Победителите ще сформират Национален клуб на иноваторите, който ще провежда майсторски класове и форуми за обмяна на опит. Наградите от конкурса ще бъдат връчени в началото на 2020 година на Втория национален форум за иновации в българското образование.

Инициативата на МОН за подкрепа на иновациите започна през учебната 2017/18 година, когато за първи път бе одобрено изпълнението на 184 проекта. През следващата учебна година 290 образователни институции бяха включени в Списъка на иновативните училища, а през учебната 2019/1920 те вече са 395. През последната година най-много проектни предложения са свързани с използване на нови методи на преподаване - 39%. Други 29 % са за промяна на организацията на обучението. Проекти за нови модели на управлението, обучението и образователната среда са защитили 21%, а 11% - за промяна на учебното съдържание, учебни планове и учебни програми.

Беше създадена и Национална програма „Иновации в действие", по която са утвърдени 525 училища. Те ще си сътрудничат за обмен на иновационни практики помежду си за изграждане на цялостна мрежа на иновациите.