Росен Желязков: Вече е избран концесионер на Летище София
Секция: ПОЛИТИКА
11 Октомври 2019 09:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Росен Желязков: Вече е избран концесионер на Летище София

/КРОСС/ Какви са новите мерки за практическите изпити за шофьор, кога ще влезе в сила договора за концесията на Летище София и ще се стигне ли до приемане на спорните за българските шофьори промени в пакет "Мобилност" - гост по актуалните въпроси в Сутрешния блок на БНТ беше министърът на транспорта Росен Желязков. 

"Новите мерки за изпитите за шофьорски книжки са свързани с подобряване работата на "Автомобилна администрация", обясни транспортният министър. 

"Теоретичната подготовка на водачите в момента се извършва в т. нар. бели стаи. Нашето желание е да направим практическия изпит в "бели автомобили", където електронните системи ще преценяват грешките на водача, подготовката му и т.н. В момента има два режима - лицензионен и режим по контрол на пътя. Говорим за схеми, които преминават през административна тежест", обясни Желязков.

"Мерките за превенция, които се предвиждат, са да се прекъсне физическата връзка между администрация и бизнес с интегрирана система за електронно заявяване и електронно получаване. Компанията "Информационно обслужване" ще направи тази система", допълни министърът.

По отношение контрола на пътя ще редуцираме броя на областните отдели. Ще бъде свит броят на дирекциите - те ще станат осем, което ще даде възможност за неочаквана ротация на екипите по отношение на контролните дейности.

Министър Желязков коментира и проблемите в сектора на БДЖ, като потвърди, че в момента има недостиг на 20 локомотива, но през следващата година той ще бъде наваксан. В момента връзката между пътнически и товарни превози се опосредства от Холдинг БДЖ, който всъщност е собственик, допълни министърът.

По думите на Желязков, концесията на Летище София все още не е факт, но вече е избран концесионер. Задължително ще има нов терминал, това е едно от условията. Другите са да се увеличи пътникопотока, да има възможност за изграждане на нова писта, подобряване на условията, запазване на персонала. 550 млн. лв без ДДС е първоначалното плащане към държавата, категоричен е Желязков.

По въпроса за спорния пакет "Мобилност", Желязков заяви, че приемането на законодателните промени е много дълъг, сложен институционален и комплициран процес с много фази.

"В една определена фаза ние имахме шансове, за съжаление за малко не ни достигна да блокираме пакета. В момента сме в друга ситуация - преговаряме с останалите държави членки, преговаряме с Европарламента. Ще се опитаме да оптимизираме всички предложения, вярваме, че ще постигнем успех, защото активното участие в преговорите е предпоставка за това".