Представиха българската платформа за е-здравеопазване Consento
Секция: Здраве
14 Октомври 2019 12:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Представиха българската платформа за е-здравеопазване Consento

/КРОСС/ Consento е името на иновативна българска платформа за е-здравеопазване, която беше представена официално на провелия се на 11 и 12 октомври в Парк хотел Стара Загора VIII Национален конгрес на пациентските организации. Събитието беше под надслов „Бъдещето на общинското здравеопазване", а основен акцент бяха перспективите пред общинското здравеопазване, различните негови модели здравеопазване за осигуряване на по-всеобхватна и по-качествена грижа за пациентите, реализираните ефективни и действащи практики на местно ниво, както от страна на местната власт, така и от активните пациентски организации, работещите чужди модели в областта и възможностите за насърчаване на донорството, трансплантациите, скрининговите изследвания и др.

Здравната платформа Consento обхваща всички необходими функции за улеснявне на комуникацията между лекар и пациент. Достъпна е както през уеб интерфейс, така и за най-популярните смартфони. Нейният екип си е поставил за цел да направи качествените медицински услуги по-достъпни, използвайки предимствата на новите технологии.

Consento се включи в първия ден от конгреса, в сесията посветена на добри практики от чужбина и тенденции в грижата за общността. В презентацията си д-р Бранимир Радуилов, представляващ Consento в ролята на експерт, представи резултатите от European Health Consumer Index 2019 година. От тях се вижда стремителното изкачване на предни позиции на Сърбия и Северна Македония, благодарение на въвеждането на електронна система за запазване на часове за преглед. Той описа и възможностите на Consento в сферата на дигитализиране на здравеопазването чрез иновации като телемедицина, електронно здравно досие, запазване на час онлайн и през специализиран медицински кол център и други инструменти, които подобряват комуникацията между лекар и пациент и превръщат пациента в активен участник в грижата за собственото му здраве.

Участниците в сесията зададоха множество въпроси, свързани с достъпността на новите технологии за част от населението, затруднения избор на точния специалист за конкретно тяхно състояние и неяснотите относно това кой следва да играе ролята на координатор и да насочва пътя на пациента през здравната система.