Близо 40% от пътищата в България са в много лошо състояние, сочи доклад
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Октомври 2019 14:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Близо 40% от пътищата в България са в много лошо състояние, сочи доклад

/КРОСС/ Близо 40% от пътищата в България са в незадоволително или лошо състояние. Това се разбира от доклад за състоянието на безопасността за движение в страната. Документът е публикуван в правителствения Портал за обществени обсъждания и е цитиран от "Сега". Докладът е изготвен от създадената наскоро Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

След обстоен анализ на състоянието на пътищата в България е установено, че по-голяма част от общо над 19 500 км пътна мрежа е изградена преди повече от 20 години. Това налагало влагането на сериозни финансови ресурси за извършване на основен ремонт, както и за пътно поддържане.

Според данните от доклада 25% от българските пътища са с лошо състояние на настилките, а други 13.3 на сто са с незадоволително. Подчертава се, че тези близо 40% от пътищата представляват риск от гледна точка на пътната безопасност. От документа се разбира още, че настилката на 22% от пътищата е в задоволително състояние, а настилките на 27 на сто от тях са в добро състояние. В отлично са едва 12%.

Малко над половината пътна мрежа е с незадоволително състоянието на банкетите. Отводнителните окопи са проблем при 56 на сто от пътищата. Две трети от хоризонталната маркировка по българските пътища също е в незадоволително състояние.

Над 20% от републиканската пътна мрежа попада в границите на населени места. Авторите на доклада твърдят, че това увеличава значително риска от пътнотранспортен травматизъм. Според тях статистиката за пътнотранспортните произшествия, загиналите и ранените задължително насочва към необходимостта от подобряване на пътната инфраструктура.

Установени са 77 участъка със сериозна концентрация на пътни инциденти. В анализа се посочва, че са нужни допълнителни мерки по отношение на техническото им състояние - непочистено крайпътно пространство, недобро състояние на маркировка, липса на разпознаваемост и идентифициране на потенциалните опасности.