Ангелкова: Пловдив има огромен потенциал да привлече високи хотелски брандове
Секция: Туризъм
17 Октомври 2019 18:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ангелкова: Пловдив има огромен потенциал да привлече високи хотелски брандове

/КРОСС/ „Пловдив е сред най-важните центрове за устойчиво развитие на туризма в България особено когато говорим за културно-исторически, балнео-, СПА, винен, гурме продукт. След създаването на самостоятелното Министерство на туризма и благодарение политиката на правителството на премиера Борисов досега област Пловдив бележи 12% стабилен ръст", това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на дискусия в града на тема „Пловдив – център за развитие на туризма 2020-2030 г.“, организирана от Съвета по туризъм-Пловдив и Организацията за управление на Тракийския туристически район.

Градът има потенциал да привлече високи брандове хотели за делови събития и ще има сериозно присъствие в този вид туризъм, който съставлява ниша от 5% в отрасъла.

Тя съобщи, че от началото на годината до август включително в местата да настаняване с поне десет легла в област Пловдив са пренощували общо близо 373 хил. туристи, което е 6,5% ръст спрямо същия период на рекордната 2018 г.

Реализираните нощувки са общо над 743 хил. с ръст 4,5%, а приходите от тях възлизат на повече от 36 млн. лв. – 8,1% ръст. Несъмнен принос за тези резултати има и инициативата „Пловдив – европейска столица на културата 2019“.