Недялка Петрова, юрист : БСП бори бюрокрацията и корупцията с електронна община
Секция: ПОЛИТИКА
19 Октомври 2019 16:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Недялка Петрова, юрист : БСП бори бюрокрацията и корупцията с електронна община

/КРОСС/ „Добрите каузи трябва да обединяват опита, професионализма и гражданския дълг в Общинския съвет! Само тогава резултатите ще са бързи и успешни - в полза на Пловдив и на пловдивчани", смята юристът в листата на „БСП за България" Недялка Петрова. От многобройните си срещи с граждани до момента тя констатира всеобщо недоволство от работата на общинската администрация. „Хората споделят, че депозирани жалби и сигнали остават без отговор. Бизнесът се оплаква от липсата на прозрачност. Това се отнася и за Пловдивския общински съвет - питания на съветници и дадени отговори не се публикуват на страницата на Общината", очертава проблемната тема преподавателката по административно право в Пловдивския университет.

Тя е категоричната, че по електронен път може да се постигне реална обратна връзка на пловдивчани с администрацията на Общината, с общинските предприятия и Общинския съвет. Според нея идеята на кандидата за кмет с №56 Николай Радев за облачна структура на Община Пловдив ще повиши доверието в местната власт, тъй като ще намали бюрокрацията и корупцията и ще даде възможност за проследяване движението на подадения сигнал, жалба или искане. „Пестят се време и средства, а това искат гражданите и бизнесът", изтъкава кандидатката за общински съветник с преференция 109.

По думите й за тази цел е необходим преглед на съществуващата подзаконова нормативна уредба и , ако е нужно, приемане на изрична наредба. Юридически нещата стоят по следния начин: „ С наредба се урежда процедурата за получаване и проследяване движението на подадени по електронен път сигнали, жалби, искания за издаване на документи и т.н. В нея има изрично определени срокове за действие от страна на общинската администрация и задължение за уведомяване на подателя.

Тези процедури трябва да са съобразени с редица нормативни актове - Административно-процесуалния кодекс, Закон за нормативните актове, Закон за местното самоуправление и местната администрация, Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закон за защита на личните данни и др.". Юристката подчертава, че при приемане на наредбата трябва да се чуе мнението на хората и да се включат със становища различни експерти и конкретизира: „Много е важно мнението на компютърни специалисти, експерти по публична администрация и колеги от адвокатската колегия".