Политици, активни в дигиталния свят, печелят лесно на избори
Секция: Анализи
28 Октомври 2019 12:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Политици, активни в дигиталния свят, печелят лесно на избори

/КРОСС/ Ако искаш да имаш смислен живот, трябва да си активен. Ако си пасивен, включително и по време на избори, нямаш право нито да коментираш, нито да критикуваш. Дори по отношението към този акт може да се съди какъв човек си самият ти.

С тези думи започна гостуването си Мартин Попов – дигитален експерт с 15-годишен опит, управител на агенция. Според него, с навлизането на дигиталните технологии, заживяваме в два свята. От друга страна именно социалните мрежи ни правят и по-активни в много аспекти, ставаме по-информирани, изразяваме по-често мнението си и е нормално участието на избори да се повишава.

По-същественото е какво е поведението на политиците. Хората имат нужда да ги виждат през цялото време, а не само по време на кампания. Това е фундаментален въпрос и е голям плюс за тези от политиците, които вече са го осъзнали.

Повечето инструменти, използвани от кандидатите за местна власт на тези избори, са едни и същи, защото най-често са прилагани от професионалисти, на които им е платено за тази работа. Според Попов обаче малко от политиците използваха инстаграм, където има „адски много хора“ – очевидно са подценили този канал.

Политиците, които поддържат постоянна дигитална връзка с хората и след кампанията, в бъдеще ще печелят изборите много по-лесно. Грешка е да се подценяват тези контакти, да се мисли, че в социалните мрежи са само младите хора. А и всеки човек (гласоподавател) е важен. Ако искаш да си влиятелен, да „продаваш“ посланията си без кой знае какви инвестиции, трябва да имаш адекватно поведение в дигиталния свят. И това е дълга игра.

Активен политик може да се рекламира всеки ден безплатно с всекидневните си онлайн връзки и постоянно общуване с хората, допълва експертът. Това е по-силно от участие в телевизия. Дивидентите ще се изсипят по време на избори.

 

*Източник: http://bnr.bg/