/КРОСС/ Ако искаш да имаш смислен живот, трябва да си активен. Ако си пасивен, включително и по време на избори, нямаш право нито да коментираш, нито да критикуваш. Дори по отношението към този акт може да се съди какъв човек си самият ти.
С тези думи започна гостуването си Мартин Попов – дигитален експерт с 15-годишен опит, управител на агенция. Според него, с навлизането на дигиталните технологии, заживяваме в два свята. От друга страна именно социалните мрежи ни правят и по-активни в много аспекти, ставаме по-информирани, изразяваме по-често мнението си и е нормално участието на избори да се повишава.
По-същественото е какво е поведението на политиците. Хората имат нужда да ги виждат през цялото време, а не само по време на кампания. Това е фундаментален въпрос и е голям плюс за тези от политиците, които вече са го осъзнали.
Повечето инструменти, използвани от кандидатите за местна власт на тези избори, са едни и същи, защото най-често са прилагани от професионалисти, на които им е платено за тази работа. Според Попов обаче малко от политиците използваха инстаграм, където има „адски много хора“ – очевидно са подценили този канал.
Политиците, които поддържат постоянна дигитална връзка с хората и след кампанията, в бъдеще ще печелят изборите много по-лесно. Грешка е да се подценяват тези контакти, да се мисли, че в социалните мрежи са само младите хора. А и всеки човек (гласоподавател) е важен. Ако искаш да си влиятелен, да „продаваш“ посланията си без кой знае какви инвестиции, трябва да имаш адекватно поведение в дигиталния свят. И това е дълга игра.
Активен политик може да се рекламира всеки ден безплатно с всекидневните си онлайн връзки и постоянно общуване с хората, допълва експертът. Това е по-силно от участие в телевизия. Дивидентите ще се изсипят по време на избори.
*Източник: http://bnr.bg/