Новото Renault CAPTUR/видео/
Секция: Автомобили
17 Ноември 2019 08:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новото Renault CAPTUR/видео/

/КРОСС/ През последните години SUV автомобилите са най-предпочитаните модели на европейския пазар. За да онагледим този факт е достатъчно да се посочи това, че през 2015 година те са формирали малко под 22% от пазарния микс, а през септември тази година държат почти 40% от пазара на Европа. Най-близка конкуренция, SUV колите имат от страна на субкомпактните с пазарно участие от 18.9% и компактните със 17.3%.

През 2013 година, Renault представи един изключително симпатичен малък SUV, който през следващите години се превърна в едно от най-успешните пазарни начинания на френската марка. За това как Groupe Renault успя да предусети пазарната тенденция и да остави сериозна тема за размисъл на конкурентите си за следващите години може да се съди и по това, че в годината на лансирането си моделът има само един конкурент. Седем години и повече от 1 500 000 реализирани екземпляра по-късно, Captur има над 20 директни конкурента.

За популярността на Renault CAPTUR може да се съди и по непрекъснато увеличаващите му се през години продажби. През първата и непълна година на пазара, реализираните му представители са малко над 93 000, а през 2014-а, която е и първата му пълна календарна с пазарно присъстие, резултатът е 178 492 единици. Границата от 200 000 реализирани единици за една година паза през 2016-а, а тази от 300 000 през миналата, с общ резултат от 310 658 екземпляра. Към средата на 2019-а, CAPTUR добавя 166 586 единици към общия актив на Renault, което е почти сигурна стъпка към постигането на осмата му поредна година на върха в сегмента.

С лансирането на изцяло новото поколение на CAPTUR през тази година, Renault бетонира бъдещето на модела, като го направи по-добър във всяко едно отношение, обезпечавайки го и с двигателна гама, готова да посрещне настоящите и бъдещите изисквания както на държавните, така и на потребителските изисквания и очаквания.
Новото поколение на Renault CAPTUR стъпва на пазара с изцяло трансформиран екстериор, който придава на модела значително по-стилна и динамична визия, ново интериорно изпълнение с още по-добра функционалност, нови решения за свързаност и безопасност, както и нови и подобрени възможности за персонализация. Въпреки сериозните промени в стилистиката и впечатляващият брой нововъведения и иновации, новият CAPTUR носи в себе си позната от предшественика си нотка.

Новият Renault CAPTUR обещава още по-голям комфорт и ергономия, като от френската марка са обърнали сериозно внимание върху седалки, които са с изцяло нов дизайн и конструкция, и с 15 мм по-дълга долна част. Пътниците на задните седалки получават 17 мм по-голяма пространство за краката си и 40 мм допълнително пространство в торса. Във вътрешността на колата са оформени ниши и отделения за по-малки предмети с вместимост от 27 литра, а самото товарно отделение на модела достига лидерските за сегмента 536 литра и е с внушителните 81 литра по-голямо в сравнение с това на предшественика му.

Функционалност, която е пренесена в новия CAPTUR от неговия предшественик е модулният заден ред седалки, който е регулируем на до 16 см в надлъжно на колата направление. По този начин може да бъде постигнат допълнителен комфорт за пътниците на втория ред или допълнителен товарен обем. Облегалките на задните седалки са делими в отношение 1/3 на 2/3 и могат да бъдат сгънати до почти хоризонтално положение.

Осезаемо впечатление в интериора на новия CAPTUR прави и подобрената вибро- и шумоизолация, която е реализирана и благодарение на допълнителните предимства, които предлага модулната CMF-B платформа, на която е разработена колата. От Renault споделят, че допълнителна щумоизолация е поставена в пода на колата и в двигателното отделение, вратите са получили двойно уплътнение, а предното стъкло има специален филм.

Една от най-приятните изненади в интериора на новия CAPTUR е свързана с впечатляващите възможности за персонализация. От френската марка са предвидили 18 възможни комбинации, които могат да бъдат акцентирани и с помощта на система за индиректно осветление с 8 цвята.

Силни дизайн акценти във вътрешността CAPTUR са и неговата "летяща конзола", изцяло нов превключвател за роботизираната EDC предавателна кутия, вертикалният 9.3-инчов екран, част от Smart Cockpit бордовата система, изцяло дигиталният контролен панел, както и модерните и иновативни материали използвани по повърхностите.

По отношение на технологичното си обезпечаване, новият CAPTUR ще изпълни изключително важна за марката като цяло роля- през следващата година, той ще стане първата кола на Renault, която ще се предлага в зареждаема (plug-in) хибридна версия. Хибридната задвижваща система ще се нарича E-TECH Plug-in и специално за тази модификация от компанията са разработили уникална трансмисия, адаптирана към хибридните изисквания, заедно с технология за енергийно управление, взета директно от Формула 1. Благодарение на интегрираната си батерия с капацитет от 9.8 kWh, хибридната версия на CAPTUR ще предложи възможност за движение в изцяло електрически режим, като автономността в градска среда се очаква да бъде около 65 километра. В комбиниран режим на експлоатация, в това число и движение със скорост от до 135 км/ч, свободният пробег се очаква да бъде до 45 километра.

В портфолиото си класически задвижващи агрегати за CAPTUR, от Renault залагат на високотехнологична и доказала се на пазара гама, в това число бензинови версии с мощности от 100 до 155 конски сили и дизелови от 95 до 115 конски сили, както и LPG модификация. В зависимост от модификацията и предпочитанията, компактният SUV ще се предлага с 5- и 6-степенна ръчна или EDC роботизирана предавателна кутия.

Новият CAPTUR идва и с впечатляващ набор системи за повишаване на активната безопасност и комфорта, като акцент тук е системата Highway and Traffic Jam Companion, която се явява елемент от технологиите за автономно управление от Ниво 2. Тя се явява комбинация на адаптивния круз контрол и системата за позициониране на автомобила в средата на пътното платно, работи при скорост на движение от до 160 км/ч и е в състояние да контролира скоростта на движение в зависимост от трафика, в това число и до пълно спиране.

В оборудването на новото Renault CAPTUR могат да бъдат открити също така активен спирачен асистент с функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, система за известяване за превозно средство в сляпата точка на погледа на водача, разпознаване на пътни знаци, паркинг асистент с видео-наблюдение около цялото превозно средство и други.

Серизно удобство, комфорт и функционалност при новия CAPTUR внася и интегрираната бордова система Renault EASY LINK, която в зависимост от предпочитанията и нивото на оборудване на автомобила е налична в три версии- две със 7-инчов екран (с и без вградена навигация) и 9.3-инчов вертикален екран (пълна функционалност). Сериозен плюс тук също така е и въвеждането на адаптивната система Renault MULTI-SENSE с нейните три основни режима на работа- Eco, Sport и MySense, който дава възможност за персонализация на поведението на двигателя, управлението, индиректното осветление на интериора и интерфейса на инструменталното табло.

Дигитализацията на новото Renault CAPTUR e позволила на екипа на марката да се възползват от базата и да пренесат изживяването от притежаването на колата на ново ниво. Основен фактор тук е системата за свързаност MY Renault и съответното приложение за мобилен телефон, през който може да бъде следена основна за превозното средство информация, да се планира и задава маршрут за последващо пътуване, локализация, дистанционна работа със светлините и клаксона и други.

video: https://www.youtube.com/watch?v=Ps69o9ATAi8&feature=emb_title