Истински ли са намаленията в Черния петък
Секция: ИКОНОМИКА
29 Ноември 2019 10:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Истински ли са намаленията в Черния петък

/КРОСС/ Днес е денят на голямото пазаруване. Последният петък на ноември е познат още като Черен петък заради големите отстъпки в цените и истерията около шопинга.

Топ 5 на най-купуваните стоки у нас по време на днешните намаления са битова техника, парфюмерия, електроника, обувки и дрехи.

Комисията за защита на потребителите и БТВ направиха специално проучване, което проследи цените на 3 групи стоки в рамките на 4 седмици - от 31 октомври до 21 ноември.

При проследените обувки се забелязва, че няма промяна в цената. По думите на председателя на КЗП Димитър Маргаритов е възможно артикулът да не е включен в кампанията за Черния петък. При посещение на сайта обаче се вижда маркетингово съобщение за 30% отстъпка, само в днешния ден при въвеждането на промо код. При проследения лаптоп се забелязва отстъпка, маркирана на 25.11, но не и днес. Това показва, търговците намаляват цените не само на Черния петък, а и в дните около него. Маргаритов посочи, че тази година редица магазини са изтеглили промоциите си по-рано, защото тази година датата е в края на месеца.

При проследения фотоепилатор цената е намалена чувствително на 22.11., в разгара на Черния петък обаче е на стандартната си цена, а наличността е изчерпана.

За две от трите стоки видяхме, че има коректно поднесени намаления, защото старата цена е предлагана достатъчно дълго време. Това обаче не се е случило на същинската дата. Поради пазарни съображения, търговците са изтеглили кампанията за намаление и след като известно време са продавали известни стоки с намаление - те са се изчерпали , коментира председателят на КЗП.

КЗП са установили 15 нарушения на търговци, свързани с промоционалните намаления за Черния петък. Най-честите оплаквания на потребителите са за нелоялни практики с етикетирането, обявяването на стоковите наличности и забавянето на доставките.