БДЖ наема осем локомотива с машинисти
Секция: ИКОНОМИКА
30 Декември 2019 14:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БДЖ наема осем локомотива с машинисти

/КРОСС/ Докато поднови грохналия подвижен състав БДЖ ще ползва под наем 8 локомотиви с бригадите им. Държавните железница са пуснали обществена поръчка с пет позиции за заемането на машините в деня преди Бъдни вечер, става ясно от сайта на дружеството.
Поръчката обяви в интервю пред "Монитор" изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" инж. Никола Василев. Мотивът е да се запушат малките дупки в графика на движение, което е признато и в решението за наем на локомотиви. Междувременно усилията на ръководството на железниците е ремонт на собствените локомотиви, вагони и мотриси, и към придобиване на нов подвижен състав.

Наемането на осемте локомотива с машинисти ще бъде за срок от шест месеца с възможност за подновяване на договора по два пъти с по още шест месеца.

Прогнозната стойност на обществената поръчка е 6,4 млн. лева без ДДС за година и половина.

В средата на декември стана ясно, че четири от големите производители в търга за нови локомотиви на БДЖ "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А. Прогнозната стойност на поръчката е 57,5 млн. лева без ДДС за доставка и поддръжка на 10 нови електрически локомотива. Планираното приключване на поръчката е до края на март 2020 г., а предполагаемата доставка на първите нови локомотиви е до 18 месеца след подписването на договора.

В същото време ръководството на БДЖ подписа договора за ремонта на мотрисите "Сименс". За пет години избраният от железниците румънски клон на френския гигант "Алстом" първо ще обнови, а после и ще поддържа срещу 137 млн. лева 46-те мотриси на жп превозвача. Предстои да се бъде обявявена и процедурата и за доставка на 16 електромотрисни 4-вагонни влака с по 250 места
или общо 4000 места, които ще обслужват средните дестинации - пътувания до 3 часа, от типа на Пловдив-Бургас, Горна Оряховица-Варна и др. Поръчката им ще бъде на стойност до 120 млн. евро или средна цена на седалка от порядъка на 25-30 000 евро.

Много стари, но издържали на времето 10 електрически локомотиви на БДЖ - Шкода, също ще бъдат ремонтирани. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Очаква се модернизация и на 5 броя румънски локомотиви, 46-а серия.

Поръчките са част от плана на министерството на транспорта за тотално реновиране на влаковия състав на БДЖ до 2024 г., когато договорът на дружеството с държавата приключва и ще трябва да се конкурира на свободния пазар.