Стоян Братоев: Дейностите по третия лъч на метрото вървят в срок
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Януари 2020 14:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Стоян Братоев: Дейностите по третия лъч на метрото вървят в срок Изпитанията в първия активен участък приключват април

/КРОСС/ Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София. Това съобщи за БНР директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.

Той посочи, че за част от 12-километровото трасе дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври. Към момента остават само изпитанията в участъка от "Красно" село до "Граф Игнатиев". По думи на проф. Братоев те са започнали през ноември и ще продължат около пет месеца и половина. Очаква се изпитанията да приключат през април.

Системите на "Сименс" за управление са шест, с три подсистеми - за управление, автоматика и безопасност.

Възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото, са три, като в момента се работи по две от тях. По данни на проф. Братоев станция НДК II, на бул. "Витоша" и "Патриарх Евтимий", е почти завършена. Там остава да се изгради само връзката със старата НДК. Другата връзка е на Орлов мост - с метростанцията на "Климент Охридски", която също вече е завършена.

Директорът на "Метрополитен" обясни, че всички перони на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, високи 1.60 м, така че пътниците да нямат достъп до релсовите пътища. Целта е да бъде повишена безопасността.

От първите осем станции, на които се монтират тези подвижни врати, при пет изпитанията са приключили, остава да бъдат проведени в другите три, уточни той.

Другата особеност, която проф. Братоев посочи, е автоматиката за управление. "Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстрена ситуация той може ръчно да поеме управлението. Синхронизирано е движението на влаковете с отварянето на тези врати на перона, автоматически се отварят от влака, не от машиниста", обясни той.

Предвижда се в пиковите часове влаковете по третия диаметър да се движат в интервал от 5 минути, като при по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин. Толкова е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до "Овча купел".

Очаква се, че по третата линия на метрото ще се придвижват около 200 000 пътници дневно. В първия активен участък ще бъдат около 40-50 000, с пускането на участъка до "Владимир Вазов" потокът вероятно ще нарасне до около 90 000, а от "Красно село" до "Овча купел" - до 130 000.

200 000 души на ден ще бъде пътникопотокът в крайния вариант на трасето.