Над 400 хил. работни места в Германия са под риск от преминаването към произодство на електромобили
Секция: ИКОНОМИКА
13 Януари 2020 17:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 400 хил. работни места в Германия са под риск от преминаването към произодство на електромобили

/КРОСС/ Преминаването към производството на електромобили може да коства съкращаването на 410 000 работни места в Германия до 2030 година, съобщи в понеделник "Ханделсблат" (Handelsblatt), позовавайки се на правителствени съветници.

Само при производството на двигатели и трансмисии ще бъдат изложени на риск около 88 000 работни места, посочва немският ежедневник, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността (NPM) - консултативен съвет към правителството на Германия.

Двигателите на електрическите автомобили се изработват от по-малко части и изискват по-малко поддръжка, отколкото двигателите с вътрешно горене, което може да доведе до сериозни съкращения на персонал, се казва в доклада.

Производството на превозни средства ще бъде допълнително автоматизирано и няма да бъде необходимо поддържането на сегашното ниво на работна заетост в автомобилната индустрия, заявява пред "Ханделсблат" председателя на NPM Хенинг Кагерман.

През 2018 година заетостта в автомобилната индустрия в Германия достигна 834 000 работни места, което е най-високото ниво от 1991 година насам.

Водещата асоциация на автомобилната индустрия в Германия (VDA), която през декември също предупреди за повече съкращения на работни места през 2020 година поради спад в продажбите на автомобили в световен мащаб, коментира, че прогнозата на NPM се основава на "нереалистичен краен сценарий", предаде немският вестник.

Автомобилната индустрия, която е важен двигател за растеж на най-голямата европейска икономика, ускорява плановете си за пускане на електрически превозни средства с оглед на стремежа на Европейския съюз за по-нататъшно намаляване на вредните емисии на въглероден диоксид.