Андон Балтаков: Не трябва да се допуска комерсиализация на обществените медии
Секция: Интервюта
23 Януари 2020 10:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
 Андон Балтаков: Не трябва да се допуска комерсиализация на обществените медии

/КРОСС/ Андон Балтаков е новият генерален директор на БНР. Той беше избран след две последователни гласувания. В крайна сметка събра 4 гласа "за" и един "въздържал се" от членовете на Съвета за електронни медии. В студиото на сутрешния блок на БНТ Балтаков каза, че ще започне с диалог с хората. От ситуационния анализ, който е направил, основен фактор са се оказали хората, техните таланти и мотивацията им. Още утре ще започнат срещите с работещите в радиото. Проблемите в Българското национално радио са трупани с десетилетия, каза още Балтаков. Той заяви, че иска да разбере защо проблемите са били трупани, а не са били решавани.

Относно проблема с финансирането новият генерален директор на БНР припомни, че законът е правен през 1998 година когато не само политическата, но и икономическата конюнктура са били съвсем различни. Този закон наистина трябва да се промени. Мисията, която е посочена за обществените медии, е хубаво да бъде осъвременена от гледна точка на дигиталните платформи и въобще достигането до пълната палитра на обществото.

Според него комерсиализацията на обществените медии не трябва да се случва. Радио пазарът е изключително тесен. Рекламният пазар не може да поеме издръжката на БНР. В същото време Българското национално радио произвежда продукция, която комерсиалните медии по никакъв начин не биха се заинтересовали да произвеждат. По негово мнение радиото не бива да бъде зависимо от решенията на финансовото министерство и трябва да има предвидимост на финансовия поток.

Едно от първите неща, които Андон Балтаков смята да направи е да изиска разчетите и счетоводните книги за работна заплата, хонорари и допълнителни бонуси. По отношение на съдържанието новият генерален директор заяви, че би искал да види малко по-богата палитра, както и да присъстват повече социални и икономически теми. Друго, което би искал е тясна работа с регионалните радиостанции, тъй като те познават проблемите на хората.