Тротинетките ще се движат само по велоалеите и вдясно на платното
Секция: Автомобили
23 Януари 2020 18:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Тротинетките ще се движат само по велоалеите и вдясно на платното

/КРОСС/ Електрическите тротинетки ще могат да се движат по изградените велоалеи, а ако няма такива - възможно най-вдясно на пътното платно. Максималната скорост, с която ще могат да се карат е 25 км/ч.

Това приеха депутатите на първо четене в Закона за автомобилните превози, с който се правят и поправки в Закона за движение по пътищата.

Заради все по-голямата популярност, която набират електрическите тротинетки, законодателят задава ясни регламенти за използването им и им дава легална дефиниция - индивидуално електрическо превозно средство.Водачите на тротинетки обаче няма да могат да се движат по улици I клас, на които максимално разрешената скорост е над 50 km/ч., както и по бус лентите и тротоарите.

Също така на тротинетката няма право да се вози повече от един човек, както и няколко водачи да карат успоредно един до друг.


Минималната възраст на водачите на тротинетки е 14 години, но те ще имат право да карат само по велоалеи. За тези над 16 г. ще е позволено да карат и по улици, по които максималната скорост е до 50 км/ч.
Водачът електрическото превозно средство трябва да има светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото през тъмните часове, да кара с включени светлини, да ползва каска, ако е на възраст до осемнадесет години.

С промените в Закона за автомобилните превози се регламентират и превозите с атракционна цел, както и превозите на повредени пътни превозни средства, т. нар. „Пътна помощ".
Също така отпада и изискването за обезопасителни колани за моторни превозни средства от категории М2 и М3, клас А и клас I, както и от категории М2 и М3, клас В и клас II, с които се извършва специализиран превоз и превоз на пътници по редовни автобусни линии. Тази мярка касае случаите, когато превозът е с еднопосочна дължина на маршрута до 30 км. Изключение ще правят специализираните превози на деца или ученици.

Намалява се и административната тежест на лицата, осъществяващи таксиметрова дейност. Създава единен публичен таксиметров регистър.

С текстовете се създават условия за ограничаване на възможностите за извършване на нерегламентирани превози и повишаване качеството на извършваната контролна и административнонаказателна дейност.