Безплатна премиера на суперхитова комедия в Китай заради коронавируса
Секция: КУЛТУРА
26 Януари 2020 09:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Безплатна премиера на суперхитова комедия в Китай заради коронавируса Жест за половин милиард зрители навръх Китайската нова година

/КРОСС/ Неочакван, но много скъп подарък получиха всички китайци по случай Новата година, която в Китай настъпва вчера, 25 януари. Филмовата компания „Huanxi Media“ реши да пусне безплатно в стрийминг платформата си филма „Изгубени в Русия“, съобщава „Холивуд Рипортър“.

Премиерата на заглавието в киносалоните трябваше да бъде днес и се очакваше това да бъде блокбастърът на годината. За да стане ясно колко голям е подаръкът, „Холивуд Рипотър“ прави сравнение – това е все едно „Дисни+“ да пусне безплатно в стрийминг канал „Отмъстителите“, преди да го покаже по киносалоните.

Първите два филма от франчайза „Изгубени в…“ бяха излъчени през 2012-а и 2015 г. и събраха общо над 400 млн. долара, при това по време, когато боксофисът в Китай е бил доста по-малък.

Комедията „Изгубени в Русия“ разказва за пътешествието на властна майка и порасналия ѝ син в чуждата страна.

Всички кина в Китай са затворени заради епидемията от коронавирус, при това точно в месеца, когато заради новогодишните празници почти всички са в отпуск. Точно в този период в киносалоните е трудно да се намери свободно място. Очакваше се филмът да спечели близо 350 млн. долара от показа си в кината.

Интересен факт е, че жестът на „Huanxi Media“ напомня сюжета на антиутопията на Николас Димитров „Дилър на реалности“ (изд. „Колибри“, 2019). В книгата един близкоизточен диктатор подарява на цялото население дигитално безплатно еротично изживяване със световен супермодел в опит да получи признателност от избирателите.

Всъщност зад инициативата на „Huanxi Media“ стои интернет централата „ByteDance“, която е собственик на хитовата сред младите хора в цял свят социална мрежа „TikTok“.