Максим Бехар: Бизнесът вече диктува правилата на играта
Секция: Коментари
27 Януари 2020 10:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Максим Бехар: Бизнесът вече диктува правилата на играта

/КРОСС/ По време на Световния икономически форум в Давос без съмнение доминираха популизмът и стремежът на някои политици да адресират не толкова конкретни, а по-скоро ПР послания. Това мнение изрази Максим Бехар, ПР експерт, председател на Съвета на Световния комуникационен форум в Давос, в предаването "Клуб Investor" с водещ Ивайло Лаков.

Междувременно в хода на разговора гостът представи и книгата си "Световната PR революция".

По темата за ролята и имиджа на Грета Тунберг гостът сподели впечатленията си, че това е един не чак толкова добър ПР проект. "Колкото и да са точни нейните послания, те могат да бъдат отправени от всеки. Ние можем да бъдем далеч по-аргументирани от чисто аналитична гледна точка. Когато тя го каже, е малко по-атрактивно. Пореден опит на популизма да се противопостави на друг тип популизъм" - така коментира той влиянието на Тунберг.

"Нашият бизнес се промени. Първо, промяната е в собствеността на медиите. 4 милиарда души в света имат медия в ръцете си. Цялата вълна от инфлуенсъри е показателна".

"ПР бизнесът днес е странна смесица от издателство, редакторство и репортерство", отбеляза Бехар.

"Социалните медии дадоха възможност на хора от бизнеса да изпращат своите послания и да реализират добри печалби и проекти, без непременно да участват  в политиката, за разлика от преди. Това е едно от обясненията за тоталната липса на лидери".

"Системата, наречена демокрация, не работи. Затова лидери като американския президент Доналд Тръмп се опитват да променят това с леко по-авторитарен и популистки подход, това се случва в Русия и Турция", каза още експертът.

В коментар на резултатите от годишното изследване на Барометъра на доверието на Еделман, според което 56% от анкетираните намират повече вреди, отколкото ползи в капитализма, Бехар подчерта, че капитализмът е твърде широко понятие и направи уточнението, че ако той се осъществява с демокрацията, то да - хората са по-разочаровани от него.

"Смятам, че в не толкова далечно бъдеще правителствата ще приличат на един борд на директорите в една компания. Електронното управление също ще оказва въздействие".