Български стартъп е една крачка по-близо до наградния фонд на Chivas Venture от $ 1 млн.
Секция: ИКОНОМИКА
30 Януари 2020 16:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Български стартъп е една крачка по-близо до наградния фонд на Chivas Venture от $ 1 млн.

/КРОСС/ Българска технологична компания започва подготовка за изправянето ѝ срещу най-вълнуващите и иновативни стартъпи от още 25 пазара в целия свят. ENOVA H20 спечели българския финал на Chivas Venture - глобалното състезание, организирано от водещата шотландска марка уиски Chivas, което дава 1 млн. долара безвъзмездно финансиране всяка година на най-впечатляващите социални стартъпи от целия свят, които съчетават печалбата със стремежа за позитивна промяна в света.

Проектът предлага иновационни решения в сферата на борбата със замърсяването на водата - факт, който все още има ключово негативно влияние на редица места по света и който пряко засяга множество животински видове, включително и човека. Решението, което предлагат от ENOVA H2O, е базирано на нови биоелектрохимични сензори, способни да засекат и качествено да определят органичното замърсяване на водата около 5 000 пъти по-бързо, отколкото настоящите методи. Времето, което е необходимо на ENOVA H2O, варира между 1 и 60 секунди. Мигновените резултати и прецизното събиране на данни, мониторингът в реално време без транспортиране на проби, минималното количество вода, необходимо за проба, и интегрирането с GIS и SCADA средите - това са само част от множеството предимства на ENOVA H2O.

„Качеството на водите и тяхното пречистване все още е съществен проблем на много места и за милиони хора по света. Макар и да не е видим в ежедневието ни, той пряко се отразява на това как живеем. Радвам се, че журито на Chivas Venture видя потенциала на ENOVA H2O и съм безкрайно щастлив за шанса, който състезанието ни предоставя - не само да премерим сили с останалата част на света, но и да обменим ценен опит в стремежа си за по-добра среда. Стискайте ни палци и за големия финал на Chivas Venture, а ние ще дадем най-доброто от нас!", сподели Хюсеин Йеменджиев, основател на ENOVA H2O.

Той ще се отправи на най-вълнуващото си пътешествие в живота, което ще постави на сериозно изпитание в глобален мащаб неговото бизнес начинание. По пътя за големия финал през месец юни 2020 г., 25 социални предприемача ще отидат в Лондон, за да се включат в тридневна програма с интензивни обучения и срещи. Тя предоставя за всички участващи експерти и професионалисти не само огромна популярност, но и сериозни възможности за създаване на полезни контакти. Предприемачите ще участват в индивудуални обучителни сесии, имащи за цел както личностното им израстване и по-добро представяне, така и постигането на следващо ниво в развитието на бизнеса им.

„Участието ми в Chivas Venture беше абсолютно невероятно и промени целия ми живот - лично за мен, но и за бизнеса ми. Да видя как целия свят споделя резултата от всичките ми години усилен труд и вярата в продукта ми, беше повече от сбъдната мечта. Състезанието предостави на Xilinat и глобална платформа, и финансирането, необходимо за изцяло новия курс на захарната индустрия, което е доста сладко, нали?", шеговито сподели Миналогодишният победител, Хавиер Ларагоити, основател на мексиканския Xilinat.

Като компания Chivas вярва в бленда между амбиция и щедрост, както и в използването на успеха в името на подобряването живота на другите - кредо, което се предава от братята основатели Джеймс и Джон Чивас, споделили благата на техния успех с местната общност. Два века по-късно, финалистите на Chivas Venture продължават да споделят тези ценности, а състезанието е повлияло позитивно на повече от 2 милиона души, благодарение на сумата от 5 млн. долара, които Chivas е дарила за отговорен бизнес по целия свят.

Днес Chivas Venture играе централна роля в плана за устойчивост и отговорност на Pernod Ricard за 2030 - амбициозен пакет от социални и екологични цели, подкрепящи целите за устойчиво развитие на ООН и насочен към четири ключови области - подхранване на територията, грижа за хората, кръгово производство и отговорна консумация. Повече информация за Chivas Venture и защо блендът между печалба и справянето със социални проблеми е успешен на: Chivasventure.com.