Коронавирусът е проблем и за Facebook и Google
Секция: Технологии
01 Февруари 2020 11:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Коронавирусът е проблем и за Facebook и Google

/КРОСС/ Коровнавирусът притеснява много хора по целия свят и е гореща тема. Толкова гореща, че вече има и фалшиви новини около нея, както и реклами за лекарства и ваксини в социалните мрежи и интернет. Това е проблем не само за хората, но и за гигантите като Google и Facebook.

Официално все още няма ваксина против коронавируса. В Интернет обаче не липсват реклами, които твърдят обратното или че предлагат лесно и универсално лечение. За да намалят риска от излъгани хора двата ИТ гиганта са предприели мерки за ограничаване на подвеждащата информация и фалшивите новини, свързани с коронавируса, съобщава Engadget.

Facebook започва по-задълбочени проверки на публикациите за коронавируса, които се разпространяват в социалната мрежа. Когато се открие невярна или подвеждаща информация, нейното споделяне ще се ограничава. Освен това потребителите, които се опитват да я споделят или вече са я споделили, ще бъдат предупреждавани, че не е вярна.

Освен това Facebook директно ще премахва съдържание, което е маркирано от световни здравни организации като фалшиво. Например опасното твърдение, че коронавирусът може да се излекува чрез пиене на белина. Ще се блокират и хаштагове, които се използват за разпространение на подвеждаща инфомация. Същите мерки ще се прилагат и в Instagram.

Facebook ще предложи и безплатни реклами на организациите, за да разпространяват коректна информация за коронавируса. Компанията ще споделя и анонимни данни за гъстотата на населението в различни райони и мобилните потребители, за да помогне на експертите в прогнозирането как може да се разпространи вирусът занапред.

Междувременно Google обяви, че пуска специално SOS Alert търсене за коронавируса. При него резултатите на търсачката показват само потвърдена, реална информация. То е част от специалните кризисни мерки на компанията, които тя прилага при сериозни глобални теми.