Италия е сред водещите пазари за входящ туризъм за България
Секция: Туризъм
17 Февруари 2020 15:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Италия е сред водещите пазари за входящ туризъм за България

/КРОСС/ Италия е сред водещите пазари за входящ туризъм за България, като през миналата година посещенията на италиански граждани у нас са повече от 156 хил., съобщиха от пресцентъра на туристическото министерство след срещата на министър Николина Ангелкова с Анджело Капуро, главен изпълнителен директор на MSC Cruises и с Марко Монтеки, президент на Италианската търговска камара в България. Те са обсъдили възможностите за развитието на круизния туризъм и приноса на този вид туризъм за цялостния напредък на сектора. Министър Ангелкова е отбелязала потенциала, който има круизния туризъм у нас.

През месец май в Силистра ще се проведе българо-италиански туристически форум, като събитието се организира съвместно с италианското посолство в София и Кофиндустрия България. Водещ акцент ще са именно инвестициите в туризма, който е сред приоритетите за българската икономика. Ще бъдат поканени членове на организации, които представляват италианския бизнес у нас, както и други компании, представители на културните министерства, дипломати и други. Изминалата година не беше лека за бизнеса, но въпреки предизвикателствата е постигнат ръст от 0.4% на чуждестранните туристически посещения, като бройката им вече надвишава 9.3 млн. човека. Повече са и нощувките, които са направени в местата за настаняване у нас.

България има стратегически позиции благодарение на излаза си на Черно море, подчертава президентът на италианската камара Марко Монтеки. Според него бъдещото сътрудничество ще е от полза и за двете страни, тъй като би оказало положително влияние на местния бизнес. Главният изпълнителен директор на MSC Cruises отбелязва, че България е стратегически пазар за тяхната дейност. Желанието на компанията е да позиционира круизен кораб в Черно море поради стратегическата позиция на страната ни. А партньорството между двете страни е изключително важно за привличане на туристи от нови пазари.

Сътрудничеството пък може да допринесе за нарастване на броя на туристите, посещаващи пристанищните градове в страната ни.

Не можем да пропуснем и още един факт, който също оказва благоприятно влияние - Италия е на второ място в листата на водещите търговско-икономически партньори на България. Много фирми от тази страна имат офиси и дейност у нас, което също подпомага опознаването и възможностите за повече пътувания из страната.

Благоприятни условия за търговията между България и Италия създават ниските транспортни разходи и приемливите в сравнение с трети страни цени на българските стоки и тяхното съответствие на изискванията на италиански пазар, както и качеството на предлаганите български стоки.

Италианска търговска камара в България се учредява през 2001 г. под името Асоциация Италия-България по инициатива на италиански и български предприемачи в следствие на засиления търговски обмен между двете страни и на произтичащата нужда от по-голяма подкрепа на фирмите, участващи в развитието на търговските, културни и икономически отношения. Със засилването на двустранните отношения през 2003 г. Асоциацията се трансформира в Италианска търговска камара в България с амбицията да създаде структура, която да е в състояние да подкрепя активно и да задоволява нуждите на своите членове, както и да предоставя своите услуги на всички тези фирми, организации и чужди асоциации заинтересувани да пробият на българския пазар. Основните цели на Италианската търговска камара в България са: насърчаване и подпомагане на икономическия и културен обмен между Италия и България и подкрепа на инициативите насочени към икономическия, политически, социален и културен обмен между двете страни.