Ниските тол такси са лошо решение за жп транспорта у нас
Секция: Автомобили
20 Февруари 2020 13:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ниските тол такси са лошо решение за жп транспорта у нас

/КРОСС/ "Приетите вчера тол такси са реверанс към нашите транспортни фирми поради това, че те ще претърпят загуби от пакета "Макрон", който сам по себе си не е лош, но за нас е твърде рано да го прилагаме. В същия момент така железопътният транспортът е поставен пред проблем. Идеята на тол системата бе част от товарите - 25-30%, да се прехвърлят на жп транспорта", заяви инж. Ясен Ишев, председател на УС на Научно-техническия съюз по транспорт, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

"Обхватът на тол системата е спорен момент. Размерът на тол таксите ще бъде между 0.03 - 0.20 лв. на километър в зависимост от емисионния клас на превозното средство и класа на пътя. Става въпрос за автомобилите най-нисък клас, които са най-старите, шумните и замърсяващите. Тарифата се определя от класа вредни емисии и от шума и от натоварването от автомобилите".

Инженер Ишев взе отношение и по темата за "недомислието, възникнало в процеса на уточняване на обхвата на тол системата за тежкотоварните автомобили и за електронните винетки за леките автомобили".

"Ние считаме, че в границите на урбанизираните територии не трябва да се плаща тол такса, нито електронна винетка. Извън тях трябва да има символично заплащане".

"Проблемът засяга и градове извън София, където производствените предприятия понякога са извън урбанизираните територии", посочи гостът.

Ишев коментира новината, че днес организира втората част на “АВТОМОБИЛЕН ФОРУМ-2020” на тема подготовка на транспортните фирми за въвеждане в експлоатация на тол системата.

"Очаква да има най-големи проблеми в бордовите устройства, начините на заплащане, в таксуването на преминаването през участъците. Всички големи фирми и тежкотоварните им автомобили имат GPS системи. Тези тракери могат лесно да бъдат пригодени след сключване на договор с националния доставчик и така могат да се ползват републиканските пътища с тол такси", отбеляза гостът.