Биохрани и плодови вина са хит в конкурса „Изборът на потребителя“
Секция: ИКОНОМИКА
23 Февруари 2020 11:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Биохрани и плодови вина  са хит  в конкурса  „Изборът на потребителя“

/КРОСС/ Българинът предпочита традиционни храни и напитки, но същевременно е отворен и за експерименти с вкуса - това показа конкурсът „Изборът на потребителя 2020", който се проведе в рамките на изложбите „Фудтех", „Винария" и „Вкусове от Италия" в Международен панаир Пловдив. Състезаваха се 119 изделия, оценени от близо 3000 анкетирани посетители. Партньор в организирането на престижното състезание е Университетът по хранителни технологии (УХТ).
Бизнесът е настроен експериментално, а потребителите откликват положително на новостите, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от УХТ. Като пример той посочи сиренето лабне, което сега излиза на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти".
При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии, каза д-р Тосков. В тази категория сред финалистите има три вида лютеница наред с екзотична паста от черен трюфел.
В категорията „Хляб и сладкарски изделия" се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините - това е формулата на успешните месни продукти, изтъкна д-р Тосков. В този раздел най-много точки събра ябълкова пуска, деликатес от свинско месо и подправки в мехур.
В категориите „Кафе, чай, напитки" и „Ядки и сушени плодове" предпочитанията категорично са за биоизделия, затова сред наградените са био шипков нектар, био сок от червена ябълка, натурален сок от ябълка и арония, масло от черен кимион, био орехово масло.
Голямата изненада е в категория „Вино", където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбеляза д-р Тосков. Сред победителите са боровинково вино, череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти, като гъмза, мелнишко вино, розе и други. В раздел „Спиртни напитки" също се акцентира на екзотичното, там се откроиха дюлева ракия и яйчен ликьор с шоколад.
Българите вече обръщат голямо внимание какво слагат на трапезата си, предпочитат здравословни храни и изделия на малки производители, с които могат да имат контакт и да получат информация, обобщи д-р Тосков.
Той посочи, че за всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда - плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, но разликата в резултатите между двете групи е много малка. Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.