Димитър Данчев: Премиерът да обясни защо броени дни до въвеждането на тол системата цари хаос
Секция: ПОЛИТИКА
27 Февруари 2020 10:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Димитър Данчев: Премиерът да обясни защо броени дни до въвеждането на тол системата цари хаос

/КРОСС/ "До началото до въвеждане на тол системата остават два дни, но фактически, както научихме от превозвачите, очевидно има много проблеми. Те са технически и организационни. Именно затова поискахме премиерът да дойде в Народното събрание и да обясни защо се създаде този хаос, къде е проблемът и кое налага поредното отлагане на въвеждането на тол системата. Искаме да разберем и дали това отлагане е законно, защото това е третото такова". Това каза Димитър Данчев, народен представител от ПГ "БСП за България", пред Бг он Еър.
"Вчера превозвачите споделиха, че практически към момента нито едно дружество за деклариране на данни, което трябва да подава информация за движението на превозните средства към националните доставчици на услуги, не отговаря на поставените технически изисквания. Стана също ясно, че в системата практически е установен монопол, тъй като само един доставчик на декларирани данни предоставя към момента възможност неговите GPS тракери донякъде да бъдат свързани със системата и да подават данни за изминато разстояние. Това не се прие по никакъв начин от превозвачите, ние също го приемаме за ненормално", каза още народния представител от левицата.
Данчев припомни за старо предложение на левицата, според което АПИ е трябвало да изгради едно държавно предприятие, което само да събира информацията от доставчиците на декларирани данни. "Сега масово превозвачите в своите камиони и автобуси имат такива устройства, които в момента използват за собствени цели. Можеше много лесно тези устройства да бъдат интегрирани към националната тол система и АПИ да събира сама таксите и да контролира чувствителната информацията за движението на превозните средства по пътната мрежа на страната. Но сега тази информация е в ръцете на частни оператори, които на всичкото отгоре, извън комисионната, която така или иначе им е предвидена в размер на 7% от таксите, които събират, са поискали от превозвачите и допълнителни такси в размер на около 16 лв. месечно", обясни социалистът.
"От самото начало казахме, че въвеждането на тол системата трябва да стане стъпка по стъпка - първоначално с по-малък обхват на пътната мрежа и след това да се надгражда, а не да се започва с изключително скъпо съоръжение, от порядъка на 160-200 млн., сега само за около 2500 км пътища", завърши Димитър Данчев.